Convergència de Moià ha entrat una instància a l'Ajuntament per a que des d'intervenció s'emeti informe on s'analitzi les projeccions corresponents per al càlcul de l'IBI després d'aplicar el coeficient de 0,92 que va recomanar la Gerència Regional del Cadastre a Catalunya. Cal recordar que tot i que el cadastre i l'IBI són dues coses diferents, l'IBI és el resultat de l'aplicació d'un tant per cent sobre la base del cadastre.
Tot plegat arriba arran del procediment de regulació cadastral de Moià que va portar a terme la Gerència Regional del Cadastre a Catalunya que va recomanar l'aplicació d'un coeficient de 0,92, o el que és el mateix, aplicar un 8% al cadastre actual. Davant d'aquesta proposta l'Ajuntament ha decidit no contestar i, per tant, no aplicar-la.
Convergència vol que l'Ajuntament apliqui aquesta revisió perquè com recorden "no només afecta al càlcul de l'IBI sinó també a altres taxes i impostos, com tots els que tenen a veure amb traspassos patrimonials".
Molts ajuntaments -aquest mateix mes de maig el de Manresa, per exemple- apliquen la reducció del valor cadastral dels immobles, però després ajusten a l'alça el coeficient de l'IBI per acabar recaptant el mateix d'aquest import. Moià, però, té el coeficient de l'IBI al màxim permès per llei i, per tant, no podria apujar-lo en cas d'abaixar les bases cadastrals per mantenir els mateixos ingressos. "Aquest fet suposaria l'incompliment del pla d'ajust a que es va comprometre el consistori, amb les conseqüències legals que suposaria i amb les noves retallades que s'haurien de portar a terme", ha assegurat l'alcalde del municipi, Dionís Guiteras.
Convergència de Moià demana abaixar el cadastre i el govern diu que no pot
Economia i Empresa
La Gerència Regional del Cadastre a Catalunya ha recomanat un coeficient del 0,92, però la seva aplicació significaria l'incompliment del pla d'ajust, segons l'alcalde
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
26 de maig de 2016 a
les 08:01
Et pot interessar
-
Economia i Empresa
Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa
El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa
Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa
38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa
Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa
UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització
