Denuncien el desgovern a MRW Manresa: paquets sense repartir, nòmines sense pagar

Almenys cinc extreballadores no han cobrat les darreres mesades ni la liquidació en una franquícia en què ja no saben qui se'n fa responsable

Publicat el 09 de novembre de 2023 a les 19:50
Actualitzat el 09 de novembre de 2023 a les 22:24
La franquícia manresana de l'empresa de missatgeria i paqueteria MRW, MensaBages, i l'empresa de treball temporal Levante Global Services deuen les darreres nòmines i les liquidacions d'almenys cinc extreballadores de l'oficina de l'empresa que van plegar "cansades de ser esbroncades per clients que es queixaven d'endarreriments i pèrdues de paqueteria i d'oferir un mal servei per la falta de planificació de la direcció de la franquícia", segons han denunciat les pròpies treballadores a NacióManresa.

"Cinc, com a mínim", avisen, "perquè mentre treballàvem allà venien altres extreballadors demanant pel cap per cobrar el que els devien, i a banda de les que érem a oficines, també hi ha hagut repartidors que han marxat cansats d'aguantar el desgovern i les excuses a l'hora de pagar", denuncien. Les extreballadores van cada setmana "diverses vegades" a reclamar que els paguin el que els deuen, "però darrerament ja no hi ha ni responsable que doni la cara". Cansades, a partir d'ara començaran a fer "acció directa" i emprendran mesures legals.

La majoria d'elles van ser contractades a través de l'ETT Levante Global Services, "que és del mateix propietari que la franquícia", afirmen. Qui feia la funció de cap de la franquícia de missatgeria "era el germà de l'amo, que no es preocupava de res i que amb la seva actitud va provocar les mancances de servei cap als clients". Era tant el desgovern que "teníem instruccions de no atendre el telèfon, per no haver d'escoltar les queixes, però al final els clients acabaven venint a l'oficina i muntant allà el pollastre".

MensaBages es va fer càrrec d'MRW Manresa fa aproximadament dos anys, quan els anteriors franquiciats se la van traspassar per malaltia. Poc després d'assumir-la, van traslladar la seu del carrer Sant Cristòfol al polígon dels Dolors, on encara opera. "Nosaltres encara no hi érem, però la gestió del dia a dia es va anar deixant per part de la direcció fins al punt que l'encarregada, que portava més de dos anys, va marxar cansada de respondre davant dels clients pels continus incompliments", exposen.

Després de marxar, van posar de responsable una altra treballadora que portava poc temps a l'empresa. "Li van prometre un augment de sou i la millora de les condicions laborals, però no ho van complir", continuen, "i a l'hora de la veritat, el cap de l'oficina es passava dies sense aparèixer, i la van deixar com a responsable sense oferir-li ni un mínim de formació", fins que cansada de ser "l'ase dels cops" de les queixes constants dels clients, "també va plegar".

"Com a recepcionista, hi havia dies que havia obert set i vuit incidències de clients a qui no els arribaven paquets o a qui ningú de Manresa no els hi passava a recollir", lamenta una de les extreballadores, "això sense comptar les trucades constants de franquícies d'altres ciutats de Catalunya que tenien lliuraments encallats per culpa nostra". A tot això s'hi afegia que en els darrers mesos, els treballadors no cobraven. Una a una, les treballadores de les oficines van anar marxant totes, però reclamen les mesades i la liquidació que no han cobrat.

A la vista d'aquest desgovern, el propietari de la franquícia ha apartat el seu germà, i "ha vingut una altra persona que, teòricament, l'havia de reflotar, però no han passat ni quinze dies que ja ha assumit que és impossible". Igual que l'anterior cap, aquest tampoc no s'ha fet càrrec dels pagaments salarials que es deuen. "Abans ens feien passar amb raons. Ara, aquest, ja ens va deixar clar que tenia altres prioritats a l'hora de fer pagaments".

A unes els deuen més de 3.000 euros, a altres 1.000 i pico, "i a mi només 15 dies més la liquidació, però no em dona la gana renunciar-hi", explica una de les afectades, "perquè totes nosaltres, a banda del tema econòmic, ens ha afectat a la salut". "No és gens agradable passar-te el dia rebent les esbrocades dels clients i dels altres MRW, veient el passotisme del cap, i el no saber amb quina situació desagradable et trobaràs l'endemà a la feina", conclouen.

NacióManresa ha intentat contactar telefònicament amb els responsables de la franquícia diverses vegades, sense que ningú no hagi atès la trucada, malgrat trucar en horari d'obertura de l'oficina.