Deporvillage ven el 80% de l'empresa a Iberian Sports Retail Group

Els actuals propietaris mantindran un 20% de l'empresa manresana i la seva direcció

Publicat el 29 de juny de 2021 a les 09:29
Actualitzat el 29 de juny de 2021 a les 09:32
Iberian Sports Retail Group -format per JD Sports, Sprinter i Sport Zone- ha anunciat l'adquisició del 80% de l'empresa de venda de material esportiu per internet manresana Deporvillage, una operació que queda subjecta a l'aprovació de l'autoritat de la competència portuguesa, per convertir-se en el líder multicanal de la venda de material esportiu a la península ibèrica. Els actuals propietaris mantindran un 20% de l'empresa i la seva direcció.

Amb seu a Manresa, Deporvillage és un dels principals operadors en línia de material esportiu especialitzat a Europa. Després del seu llançament a Espanya el 2010, Deporvillage ha experimentat una expansió internacional meteòrica, servint comandes a més de 100 països. En l'exercici acabat al 31 de desembre de 2020, Deporvillage va generar uns ingressos per valor de 117.800.000 d'euros, i va obtenir un benefici abans d'impostos de 7,7 milions d'euros. L'actiu brut a 31 de desembre de 2020 era de 51,1 milions d'euros.

L'adquisició de Deporvillage sumarà al grup l'especialització en categories esportives clau; augmentarà significativament les capacitats digitals en el mercat d'equipament esportiu, i complementarà el desenvolupament positiu dels rètols Sprinter i Sport Zone.

L'operació ha estat assessorada financerament per Arcà; legalment per Cuatrecasas des del costat del venedor, i per KWM pel costat de comprador.

Amb aquesta adquisició el grup ISRG espera superar els 900 milions de facturació, donar feina a més de 9.000 persones i donar una forta avanç en internacional, abastant més de 60 disciplines esportives i 1.000 marques.