Diputació inspeccionarà establiments de venda de pa a Moià i Navarcles

Publicat el 31 d’octubre de 2010 a les 16:35

L'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona realitzarà durant el proper mes de novembre campanyes d'inspecció informativa a establiments de set comarques: Bages, Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental    

Segons Dolores Gómez, diputada de l'Àrea, "l'objectiu d'aquestes campanyes, de les que fem més de 5.700 a l'any, és informar els titulars i responsables dels establiments sobre les eines i mecanismes que les normatives sectorials posen al seu abast, amb la finalitat de garantir, d'una banda, el dret a la informació i, de l'altra, l'exercici dels drets de les persones consumidores i usuàries".

Tècnics de consum degudament acreditats per l'ajuntament corresponent visitaran els establiments amb l'objectiu de comprovar quin és el nivell d'adequació a les normatives reguladores dels sectors objecte de la campanya, que seran diferents a cada municipi. Al Bages, per exemple, es faran a establiments de venda de pa, tant a Moià com a Navarcles. També seran a aquest tipus de negocis a Canet de Mar i a Montgat. A la resta del Maresme es centraran als tallers de reparació d'automòbils a Calella i Premià de Dalt, i als establiments de restauració, a Pineda de Mar i a Sant Andreu de llavaneres. A Garraf, es dedicaran a l'etiquetatge d'eletrodomèstics, joguines i mobles, a Cubelles. A la informació bàsica al consumidor s'orientaran les campanyes de Gavà i L'Hospitalet de Llobregat, al Baix Llobregat; a Vic, a Osona, i a Cerdanyola del Vallès, al Vallès Occidental. A la resta d'aquesta comarca, seran sobre els serveis a domicili, a Montcada i Reixac, i d'etiquetatge de joguines, a Sant Cugat del Vallès. I, finalment, al Vallès Oriental s'analitzaran els locals de venda de pa, a Cardedeu, i els tallers de reparació d'automòbils, a La Garriga.

També es comprovaran aspectes bàsics com són la publicitat dels preus, l'exhibició de l'horari comercial, l'existència de fulls oficials de reclamació i el lliurament d'un comprovant de compra (tiquet o factura). Als establiments que no compleixin amb els requisits que estableixen les normatives reguladores, els tècnics/es de consum els informaran de quins són els aspectes que cal resoldre i lliuraran una còpia del control realitzat.