Consell Comarcal del Bages, PIMEC Catalunya Central i Fundació Lacetània han sol·licitat al departament d'Ensenyament que s'instauri un cicle formatiu de grau superior en energies renovables i/o eficiència energètica a la comarca del Bages. Aquesta demanda sorgeix arran d'un estudi que ha elaborat el Consell Comarcal en el marc del programa Regió Verda, que conclou que el sector de les energies renovables té una evolució creixent al Bages i un gran potencial d'expansió –com a sector estratègic per reduir la dependència energètica exterior i per contribuir a frenar el canvi climàtic-. A més, el sector industrial, de gran importància a la comarca, haurà d'implementar de forma progressiva mesures d'eficiència energètica i tindrà necessitat, els propers anys, de professionals competents en aquest sector.
Altres estudis anteriors del Consell Comarcal, Barcelona Activa o CEDEM, ja evidenciaven que el sector energètic requereix personal amb qualificació superior. En aquests moments, el cicle formatiu de grau superior en energies renovables només es cursa a Lleida i Tarragona, i properament a Barcelona; i el cicle en eficiència energètica i energia solar tèrmica, s'ofereix al Baix Ebre, Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. Per això, des del Bages es demana la implantació a la comarca d'algun d'aquests dos cicles, per absorbir la demanada de Bages, Osona, Anoia, Segarra, Berguedà, Solsonès, Urgell i Ripollès.
El programa Regió Verda, que ha desenvolupat diferents accions, té com a objectiu potenciar el sector empresarial lligat a la sostenibilitat i a l'economia verda, amb 4 estratègies: promoció del sector, generació d'oferta de productes i serveis, creació de demanda pública i privada i millora de la formació. Fins ara, s'han identificat al Bages una seixantena d'empreses lligades directament al sector de l'energia que suposen uns 300 llocs de treball.
El Bages demana un cicle formatiu en energies renovables
Aquesta demanda sorgeix arran d'un estudi que ha elaborat el Consell Comarcal en el marc del programa Regió Verda
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de juliol de 2012 a les 15:27
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible