El comitè i la direcció de Pirelli allarguen la negociació de l'ERO una setmana més

Es posposa fins el 22 de juliol el termini de consultes per desencallar els aspectes que queden pendents

Publicat el 14 de juliol de 2009 a les 21:30
El període de negociacions entre la direcció de Pirelli i el comitè de treballadors s'acabava aquest dimecres però ambdues parts han decidit posposar fins el 22 de juliol el termini de consultes per desencallar els aspectes que encara resten pendents. Mentre l'empresa té la intenció que els treballadors abandonin l'empresa en tres torns entre el mes d'octubre i el març de l'any que ve, el comitè defensa que això es faci el gener del 2010. Alhora, el comitè reclama a l'empresa que millori les indemnitzacions. Pirelli vol aplicar els 55 dies per any treballat, com va fer en el darrer expedient d'ocupació, mentre que els representants dels treballadors exigeixen que aquesta xifra s'incrementi.

El president del comitè d'empresa, Sergio Delgado, ha explicat que en la reunió d'aquest dimecres no s'ha avançat en aspectes com les indemnitzacions o l'extinció dels contractes dels treballadors però afirma que allargant al període és possible que s'arribi a algun acord amb la direcció.

Tot i així, Delgado ha afegit en declaracions a ACN que en cas que no s'aconsegueixi pactar cap dels aspectes pendents amb la direcció, es donaran per acabades les negociacions.

La intenció de Pirelli és que el mes d'octubre deixin la fàbrica una cinquantena de treballadors, que a principis de desembre ho facin el gruix de la plantilla que hi queda i que només una trentena d'empleats es quedin a la fàbrica fins al mes de març per completar el desmuntatge de la maquinària.

Segons Sergio Delgado el comitè vol que tots els treballadors afectats per l'expedient deixin la fàbrica al mateix temps, el mes de gener del 2010.

Aquesta és una de les qüestions que ha encallat el període de consultes amb la Inspecció de Treball que s'està duent a terme des que el mes passat Pirelli va presentar l'expedient. L'acord entre les dues parts també està en punt mort perquè el comitè reclama que hi hagi unes indemnitzacions superiors als 55 dies per any treballat que està oferint l'empresa.

Aquestes són les indemnitzacions que Pirelli va oferir en l'anterior expedient. Ara, però, explica Delgado, les condicions són diferents i el marc de negociació també, ja que a diferència de llavors, no s'ofereixen garanties de continuïtat de l'activitat.