El Consell Comarcal del Bages contracta 25 persones en el marc del Programa Treball i Formació

El programa permet la inserció laboral de persones amb dificultats per trobar feina, que donaran suport en tasques administratives a ajuntaments de la comarca

Publicat el 03 de novembre de 2023 a les 22:11
Actualitzat el 03 de novembre de 2023 a les 22:18
El Consell Comarcal del Bages ha donat el tret de sortida al Programa Treball i Formació 2023 que permet la contractació de 25 persones durant els pròxims dotze mesos donant suport a tasques administratives. El perfil de persones que s'incorporen al mercat laboral respon a persones amb dificultats de trobar feina i que ara treballaran fent tasques administratives a un total de 21 ajuntaments de la comarca i també al mateix Consell Comarcal del Bages.

El vicepresident segon de l'àmbit de Desenvolupament Territorial del Consell Comarcal del Bages, Eduard Mata, destaca la importància d'un programa que suposa una oportunitat per a "persones sense feina i que no perceben cap prestació, persones perceptores de la Renda Garantida de Ciutadania, dones en situació d'atur, persones més grans de 52 anys sense feina i persones trans". Mata ha participat en l'acte de presentació del programa que s'ha celebrat al Casal de les Escodines de Manresa.

El programa inclou sessions d'orientació i tutories individuals i grupals de caràcter mensual per facilitar l'adaptació al lloc de treball, el reforç de competències, etc. En paral·lel, també es preveu una formació de 80 hores en horari laboral per aprendre a parlar en públic i també de sensibilització pel que fa a la igualtat d'oportunitats.

Els contractes són atorgats a través del Servei d'Ocupació de Catalunya i les tasques de suport administratiu es faran al Consell Comarcal del Bages i als ajuntaments en els àmbits de Serveis Socials Bàsics, Promoció Econòmica i Transparència, Administració Digital i Govern Obert.