"Ja a principis dels anys 20 del segle passat va començar a funcionar un tren que comunicava la mina amb el Port de Barcelona. És el mateix tren que avui tenim", ha declarat. "El nostre producte, sigui potassa o sigui sal, ha d’arribar bé els mercats exteriors. Tenim, efectivament, un Port de Barcelona, que és un important actiu que té el país per a la sortida de les nostres mercaderies i per descomptat per a l’entrada d’importacions. Confiem que les polítiques del Govern complimentin aquesta posició del Port de Barcelona i no creïn competències a aquest port que divideixin els recursos, que sempre són limitats, i debilitin el lideratge a aquest port enfront dels mercats exteriors".
"En altres paraules, si volem començar a pensar en una altra divisió com a empresa i com a país, el transport per tren de les mercaderies ha de ser radicalment diferent. És absolutament necessari situar el nostre producte, per una part al Port i per altra part en el centre d’Europa d’una manera eficaç i eficient. I això vol dir d’una manera directa i sense transbords amb l’amplada europea que demana aquesta línia, i amb la capacitat suficient per assumir increments molt alts de transport", ha conclòs.
"En altres paraules, si volem començar a pensar en una altra divisió com a empresa i com a país, el transport per tren de les mercaderies ha de ser radicalment diferent. És absolutament necessari situar el nostre producte, per una part al Port i per altra part en el centre d’Europa d’una manera eficaç i eficient. I això vol dir d’una manera directa i sense transbords amb l’amplada europea que demana aquesta línia, i amb la capacitat suficient per assumir increments molt alts de transport", ha conclòs.