El govern municipal de Manresa ha iniciat aquest divendres formalment la ronda de contactes per elaborar un pla de mesures per fer front a les conseqüències socials i econòmiques que la crisi derivada del coronavirus tindrà a la ciutat. La primera reunió, que s'ha fet per via telemàtica, ha estat amb els principals representants de l'àmbit econòmic, empresarial i sindical.
Els propers dies està previst fer altres trobades amb les entitats del teixit social i, també, amb altres sectors com el món de la cultura i de l'esport.
En la reunió d'aquest migdia han participat, per part del govern, l'alcalde Valentí Junyent; el primer tinent d'alcalde i regidor de Presidència, Marc Aloy; i les regidora d'Ocupació, Empresa i Coneixement, Cristina Cruz; i d'Industria, Comerç i Activitats, Núria Masgrau.
Per l'altra part, hi han estat presents la presidenta de la Cambra de Comerç de Manresa, Sílvia Gratacós; el president de PIMEC, Esteve Pintó; la presidenta de la UBIC, Tània Infante; el gerent del Gremi d'Hoteleria i Restauració, Gerard Badia; el secretari d'Acció Sindical de CCOO a la Catalunya Central i el Vallès Occidental, Lluís Vidal Sixto; la secretària general de la UGT al Bages-Berguedà, Mercè Gómez; presidents de les associacions d'empresaris de polígons de la ciutat -Sebastià Catllà (Pont Nou), Santi Serarols (Els Dolors) i Xavier Padró (Els Trullols)- i la gerent del de Bufalvent, Montse Ambrós; i el Degà del Col·legi d'Advocats de Manresa, Abel Pié, en representació dels col·legis professionals.
Durant la trobada, que culmina els diversos contactes que els representants municipals han mantingut amb diversos sectors econòmics de la ciutat des de que es va declarar la crisis sanitària per la covid-19, els representants del món econòmic i empresarial han mostrat el seu suport al pla que impulsa el govern de la ciutat. També hi ha hagut unanimitat en la necessitat de treballar conjuntament per prendre mesures que permetin donar suport a l'activitat econòmica de la ciutat i la comarca mantenir els llocs de treball a mesura que s'aixequi progressivament la situació excepcional que s'està vivint.
El pla, del qual es presentaran els detalls la propera setmana, ha estat amb els grups polítics del consistori, amb la voluntat de treballar-lo conjuntament per tal que sumi el màxim de consens possible per tirar-lo endavant.
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90010[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89994[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90008[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89980[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89995[/noticiadiari]
El govern de Manresa inicia converses per acordar un pla per fer front a les conseqüències del coronavirus
La ronda de contactes s'ha obert formalment aquest divendres amb una reunió telemàtica amb agents econòmics, empresarials i sindicals, que s'han mostrat favorables a la proposta

- Conversa telemàtica entre govern i agents econòmics de Manresa -
- AjM
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 24 d’abril de 2020 a les 20:33
Actualitzat el 24 d’abril de 2020 a les 20:39
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible