El Govern negocia reduir a la meitat el peatge de la C-16

En l'acord, que s'aplicaria a partir de l'1 de gener, també està prevista la gratuïtat de la via si s'usa com a circumval·lació de Manresa

Publicat el 16 de desembre de 2014 a les 22:08
Actualitzat el 16 de desembre de 2014 a les 22:15

Cabines de cobrament de l'autopista Terrassa - Manresa. Foto: Pere Fontanals


Els departaments de Territori i Economia negocien amb Ferrovial i Abertis, accionistes d'Autema, un nou pla financer per l'autopista A-16, Sant Cugat – Terrassa – Manresa, amb la vista posada a incrementar el trànsit de vehicles pels peatges d'aquesta via i així millorar la liquiditat de la concessionària, i de passada, reduir el deute de la Generalitat amb l'empresa, segons informa el diari econòmic Expansión aquest dimarts. La modificació del pla busca injectar liquiditat a Autema, incrementar notablement el trànsit per l'autopista i reduir l'aportació anual de la Generalitat.

Segons aquesta informació, l'acord és imminent i la intenció és tancar-lo abans no acabi aquest mes perquè les noves condicions entrin en vigor a partir de l'1 de gener. L'acord permetrà reduir a la meitat la tarifa (actualment 4,25 euros/laborable i 7,73 euros/festiu) i que la via sigui gratuïta si es fa servir com a circumval·lació de Manresa. La intenció és desplaçar trànsit de la C-55 a la C-16.

Una motxilla carregosa
Actualment, el deute que té la Generalitat amb Autema per l'acord de concessió és de 83,6 milions d'euros, dels que 47,75 són deute vençut i exigible. En 2013, els ingressos computats per Autema varen ser de 87,29 milions, tot i una baixada de trànsit d'un 7,83% respecte a l'any anterior. Dels 87,29 milions d'ingressos, 62 ho van ser per flux de peatges, dels que el 57% corresponen a la compensació de la Generalitat. Els beneficis d'Autema el 2013 van ser de 32,35 milions d'euros. La concessió finalitza el 2036.