Malgrat la dada que Manresainfo.cat avançava ahir dimecres sobre la caiguda de les matriculacions de vehicles durant l'any passat en un 32% al Bages, les xifres de desembre de 2009 (+8'2%) i de gener d'enguany (+21'3%), i l'aplicació per part del govern de l'estat del Pla 2000E (amb finançament estatal, autonòmic, i dels fabricants) conviden a l'optimisme "fins a cert punt", com ha assenyalat Antoni Gilibets, portaveu del Grup d'Automoció de Manresa. "L'atur" i els "impediments" que posen caixes i bancs a l'hora d'aprovar préstecs per a l'adquisició de nous vehicles són els principals obstacles que es poden trobar les concessionàries durant 2010 que, tot i tenir una eina "molt bona" en el Pla 2000E, poden notar la frenada d'aquesta inèrcia positiva per la manca de finançament als clients.
Pel que fa a l'aplicació del Pla 2000E, Gilibets considera que, com en el seu moment va passar amb el Pla Prever, ajudarà a dinamitzar la venda de vehicles i, sobretot, ajudarà a millorar el parc automobilístic pel que fa a temes "tan importants" com el respecte pel medi ambient. El Pla 2000E, que consisteix en unes ajudes per a l'adquisició de nous vehicles de 2.000 euros –dels que "només 1.000 posa l'administració pública", com s'ha cuidat de recordar Gilibets- per a dinamitzar la venda i millorar en l'emissió de CO2 a l'atmosfera, "fa temps que s'aplica a Alemanya o França" amb èxit i a casa nostra s'ha començat a notar en les matriculacions d'aquests darrers dos mesos, tot i que, com assenyala el portaveu del Grup d'Automoció de Manresa, "partíem d'unes dades molt baixes", en referència a les xifres de gener de 2009.
En contraposició amb la zona metropolitana, on les matriculacions van baixar un 14'7% durant 2009, a les comarques de l'interior "ens costa més reaccionar" i tampoc existeixen els parcs "de cotxes de lloguer" i els grans parcs d'automòbils d'empreses i administracions que hi ha a Barcelona i voltants. Tot i les dades dels darrers mesos, Gilibets adverteix que el 2010 "serà dur", i que potser el govern espanyol haurà d'allargar el termini del Pla 2000E més enllà del mes de juny.
Pel que fa a l'aplicació del Pla 2000E, Gilibets considera que, com en el seu moment va passar amb el Pla Prever, ajudarà a dinamitzar la venda de vehicles i, sobretot, ajudarà a millorar el parc automobilístic pel que fa a temes "tan importants" com el respecte pel medi ambient. El Pla 2000E, que consisteix en unes ajudes per a l'adquisició de nous vehicles de 2.000 euros –dels que "només 1.000 posa l'administració pública", com s'ha cuidat de recordar Gilibets- per a dinamitzar la venda i millorar en l'emissió de CO2 a l'atmosfera, "fa temps que s'aplica a Alemanya o França" amb èxit i a casa nostra s'ha començat a notar en les matriculacions d'aquests darrers dos mesos, tot i que, com assenyala el portaveu del Grup d'Automoció de Manresa, "partíem d'unes dades molt baixes", en referència a les xifres de gener de 2009.
En contraposició amb la zona metropolitana, on les matriculacions van baixar un 14'7% durant 2009, a les comarques de l'interior "ens costa més reaccionar" i tampoc existeixen els parcs "de cotxes de lloguer" i els grans parcs d'automòbils d'empreses i administracions que hi ha a Barcelona i voltants. Tot i les dades dels darrers mesos, Gilibets adverteix que el 2010 "serà dur", i que potser el govern espanyol haurà d'allargar el termini del Pla 2000E més enllà del mes de juny.