ACTUALITZACIÓ
[noticia]91501[/noticia]
Un restaurador de Manresa, José Manuel Sánchez, del bar Renacer, ha iniciat aquest dimarts una vaga de fam per denunciar que l'Ajuntament no li deixa posar para-sols a la terrassa del seu local. Segons diu, amb la calor i en ple sol, els clients no s'hi asseuen i això li suposa una pèrdua d'entre 150 i 200 euros diaris. "El bar és la nostra única font d'ingressos", lamenta.
José Manuel Sánchez ha assegurat a l'ACN que "està disposat a arribar fins al final" i no ingerirà cap aliment fins que l'Ajuntament no canviï d'opinió. De la seva banda, l'Ajuntament ha assegurat que el motiu de la denegació és que els para-sols ocupen la via pública i dificulten el pas dels vianants.
José Manuel Sánchez fa 38 anys que es dedica al sector de la restauració. La seva dona és la propietària del bar 'Renacer' de Manresa i ell hi treballa donant-li un cop de mà, però ara assegura que se sent "perseguit" per l'Ajuntament. En declaracions a l'ACN, ha explicat que té bars a prop del seu que superen l'aforament permès a l'exterior i encabeixen a les terrasses més taules de les que poden.
"Si et passeges per les terrasses ningú compleix, i jo que ho faig, que a més poso jardineres perquè es respecti la distància, me les fan treure", ha explicat. Sánchez també ha assenyalat que ha hagut de llogar un garatge per poder encabir les taules i les cadires que no li deixen posar.
Ell i la seva dona han pogut treballar durant tot el confinament elaborant menjars per a emportar, però ara, un cop se'ls deixa obrir l'establiment, demanen que no se'ls posin "més traves" a la recuperació econòmica que tant necessiten per poder tirar endavant. Segons Sánchez, adaptar-se a les mesures sanitàries no ha estat fàcil, "però ho han fet amb molt d'esforç".
José Antonio Sánchez també ha explicat que ha pres la decisió d'iniciar la vaga de fam amb la voluntat que el consistori els deixi "posar les taules que van demanar respectant totes les mesures de seguretat". "D'aquí no ens mourà ningú i penso arribar fins al final", assegura.
El restaurador de Manresa en vaga de fam: «Arribaré fins al final»
L'Ajuntament no li deixa posar para-sols a la terrassa perquè ocupa part de la via pública
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 09 de juny de 2020 a les 12:36
Actualitzat el 09 de juny de 2020 a les 21:56
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible