El SOC accelerarà el pagament de 400.000 euros de plans d'ocupació

El Consell Comarcal i diputats del Bages es reuneixen amb Empresa i Ocupació per defensar conjuntament temes que afecten la comarca

Publicat el 14 de novembre de 2014 a les 18:53
Actualitzat el 15 de novembre de 2014 a les 10:33
Representants del Consell Comarcal i diputats del Bages es van reunir al Parlament amb el secretari general del departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Joan Aregio, i l'actual directora del SOC, Olga Capmany, per reclamar conjuntament qüestions d'interès per a la comarca. Un dels principals temes que es van posar sobre la taula va ser el deute d'uns 400.000 euros que el SOC té amb el Bages per diverses convocatòries de plans d'ocupació que va obrir el Govern català i que han estat gestionats per l'ens comarcal, però dels quals no han arribat els pagaments, fet que crea tensions a la tresoreria del Consell. En la trobada, Aregio i Capmany es van comprometre a revisar el tema i a solucionar-lo amb la màxima celeritat possible.

D'altra banda, els representants del Consell van tornar a reclamar la inclusió del Bages al programa 'Treball a les 7 comarques', que promou projectes ocupacionals i de desenvolupament local en les comarques que tenen una major necessitat de reactivació econòmica, amb l'objectiu d'estimular la creació d'activitat econòmica i la generació d'ocupació. En aquests moments, les comarques que en formen part són Anoia, Baix Ebre, Montsià, Pallars Jussà,  Ribera d'Ebre, Ripollès i la Terra Alta.

Tot i acceptar que el Bages té una situació molt semblant a d'altres territoris que sí que en formen part, la comarca no s'inclourà de moment en aquest projecte però es va obrir la porta a participar en altres programes del departament. 

La reunió, a la qual van assistir, per part del Consell Comarcal, la presidenta, Mercè Cardona, la vicepresidenta, Adriana Delgado, i el conseller Víctor Marcos, i els diputats David Bonvehí, Dionís Guiteras, Cristòfol Gimeno i Laura Massana, és una mostra dels fruits que dóna la suma d'esforços entre l'ens comarcal i els parlamentaris del territori a l'hora de defensar conjuntament temes d'importància que afecten el Bages. El Consell i els diputats s'havien reunit setmanes enrere per preparar les peticions a la Generalitat.