Un grup de pagesos del Bages, pertanyents al moviment Revolta Pagesa, han decidit desconvocar la marxa lenta que tenien previst fer aquest divendres a la tarda a la C-16 davant la "forta" presència policial a la zona. Els Mossos d'Esquadra han muntat un dispositiu per garantir la mobilitat de la carretera, que uneix Barcelona amb la Cerdanya. La protesta estava prevista des de Berga fins a Bagà.
Un dels seus portaveus, Oriol Cantó, ha explicat que també s'han fet enrere perquè hi ha prevista la tornada d'una cinquantena d'autocars amb escolars que han passat la setmana a la Cerdanya. "Volem tenir la ciutadania de la nostra part", ha afegit. Amb aquesta protesta, els pagesos volien donar suport al tall de Tàrrega i continuar reivindicant més millores pel sector.
Els pagesos s'han reunit a Sallent per decidir si tiraven endavant o no la protesta prevista per aquesta tarda a la C-16, una carretera que concentra molt trànsit els divendres a la tarda ja que comunica Barcelona amb la Cerdanya.
Finalment han decidit desconvocar-la i ho han fet, expliquen, davant la forta presència policial al Berguedà. De fet, els Mossos han muntat un important dispositiu amb furgonetes de la Brimo i un helicòpter sobrevolant la zona per garantir, asseguren, la mobilitat a la zona.
Un dels portaveus dels pagesos, Oriol Cantó, ha explicat que també han decidit desconvocar perquè aquesta tarda es preveia la tornada de molts autocars amb escolars que havien passat la Setmana Blanca a la Cerdanya. "Volem tenir la ciutadania del nostre costat i que els infants puguin tornar bé a casa", ha subratllat.
Els pagesos volien fer la protesta per donar suport al tall de Tàrrega i continuar reivindicant millores per al sector. En aquest sentit avisen que, si no es materialitzen punts acordats aquest dijous "en breu", tornaran a sortir al carrer. "Això no s'ha acabat i serem molts més", asseguren.
[superfillagrantema]1722[/superfillagrantema]
[naciomanresa]
Els pagesos del Bages desconvoquen una marxa lenta a la C-16 per la «forta» presència policial
Els Mossos han muntat un dispositiu especial al Berguedà per garantir la mobilitat a la zona

- Els pagesos convocats a Sallent han decidit desconvocar la marxa lenta de tractors -
- Laura Busquets / ACN
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 01 de març de 2024 a les 21:27
Actualitzat el 01 de març de 2024 a les 21:34
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible