Empreses catalanes del sector de la subcontractació industrial (fabricants de parts i components que s'incorporen a maquinària diversa) han buscat oportunitats de negoci a França amb una missió organitzada per la Cambra de Comerç de Manresa amb la col·laboració de l'oficina d'Acció a París. Concretament, han estat 6 empreses de la Catalunya Central i les comarques de Girona les que han viatjat fins a la ciutat de Lió coincidint amb la celebració del saló Industrie, una de les principals fires del sector. En el marc de la fira, les empreses participants han mantingut més de 40 entrevistes de treball amb potencials clients i han visitat 24 empreses de la regió reunint-se amb els seus caps de compres.
La regió de Rhone Alps Augvergne és la principal zona industrial de França, amb presència d'empreses dels sectors de l'automoció, aeronàutic, nuclear i fabricants de maquinària diversa. Les empreses catalanes participants a la missió es dediquen a la fabricació de peces i components per a tots aquests sectors. A l'hora de cercar proveïdors, les empreses franceses tenen en compte aspectes com la flexibilitat, els terminis d'entrega, la capacitat per resoldre incidències i urgències, el temps de resposta, etc. L'objectiu, en el cas de les empreses catalanes, era presentar les seves capacitats industrials (clients de referència, tipus de peces i projectes en els quals es treballa, maquinària, certificacions i homologacions) i aconseguir optar a la cotització de peces concretes per a les empreses franceses.
A la Catalunya Central, les empreses del sector del metall, majoritàriament dedicades a la fabricació de components, representen el primer sector industrial pel que fa a nombre d'empreses i el segon en Valor Afegit Brut. Principalment es tracta de petites empreses amb un nombre reduit de clients. Amb aquesta missió, es vol ajudar les empreses d'aquest sector a internacionalitzar-se, en aquest cas al mercat francès, posant-les en contacte amb potencials clients d'aquest país.
Empreses industrials busquen oportunitats a França en una missió de la Cambra
Sis empreses han participat en una missió del sector de la subcontractació que s'ha celebrat en el marc de la fira Industrie de Lió
Ara a portada
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Societat Dilluns tornaran a funcionar els nous contenidors després de resoldre's l'avaria informàtica Redacció
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana Redacció
Publicat el 12 d’abril de 2017 a les 14:30
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible