Endesa ha retirat, tractat i gestionat 326,14 tones de residus durant el 2015 a les comarques de la Catalunya central. Es tracta de deixalles de tot tipus, derivades de diferents obres de manteniment i de millora de la xarxa elèctrica que la companyia realitza a la demarcació. Aquesta mesura és conseqüència de la progressiva implantació del Sistema de Gestió Ambiental i dels seus procediments.
Del total de material processat, 97,842 tones corresponen a residus especials, com oli aïllant, bateries, emulsions d'aigua amb oli i transformadors; mentre que el gruix important de deixalles que s'han hagut de gestionar són les conegudes com a residus no especials. Es tracta de 228,299 tones d'elements metàl·lics, de coure, d'alumini, aïlladors, runa, comptadors mecànics i pals de formigó, entre d'altres.
El tractament de bona part d'aquests residus s'ha dut a terme en instal·lacions específiques que la companyia té a tal efecte a la subestació de Congost, a Manresa. Aquestes infraestructures estan equipades amb un seguit de compartiments amb contenidors específics degudament etiquetats d'acord amb la naturalesa de cada residu, a més d'un magatzem tancat per a residus especials. Des d'aquests contenidors, els residus es lliuren als corresponents gestors especialitzats per al seu aprofitament o la seva eliminació controlada quan no és possible la seva reutilització. D'altra banda, la resta de material es gestiona en un magatzem regulador que la companyia disposa a Canovelles, al Vallès Oriental.
Endesa gestiona 326 tones de residus a la Catalunya Central durant 2015
Economia i Empresa
El tractament dels materials sobrants s'ha portat a terme als magatzems que l'empresa té habilitats a la subestació de Congost, a Manresa
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
23 de març de 2016 a
les 15:16
Et pot interessar
-
Economia i Empresa
Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa
El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa
Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa
38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa
Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa
UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització
