Endesa retira 186 tones de residus al Bages, Berguedà i Cerdanya durant 2009

El tractament d'aquest tipus de material sobrant s'ha dut a terme a les instal·lacions d'Elecnor i als magatzems que la Companyia té habilitats a la subestació del Congost

Publicat el 22 de febrer de 2010 a les 17:12
Endesa ha tractat, retirat i gestionat durant el 2009 a les comarques del Bages, el Berguedà i la Cerdanya  un total de 186 tones de residus de tota mena, derivats de diferents obres i treballs de manteniment i millora de la xarxa elèctrica de distribució.

La segregació de bona part d'aquests residus s'ha dut a terme a les instal·lacions del contractista de la Companyia, Elecnor, des d'on els residus els lliuren als corresponents gestors especialitzats per al seu aprofitament o la seva eliminació controlada quan no és possible la seva reutilització. Per la seva banda, la Companyia ha gestionat  97 tones de residus especials als magatzems de la subestació Congost de Manresa, habilitada per a la correcta segregació dels residus.

Així, durant l'any 2009, s'han retirat i gestionat entre molts altres residus, 24 tones de residus metàl·lics, 23 tones de residus especials, 19 tones d'acer i alumini, 12 tones d'aïlladors i 0,5 tones de coure.