ERC denuncia incidències en la facturació de la llum als veïns de Fonollosa

Publicat el 07 de setembre de 2010 a les 23:59
Arrel de la liberalització elèctrica de 2009 i el traspàs dels clients de DEEBSA a Endesa, els veïns del municipi de Fonollosa han patit la paralització de la facturació, per una banda, i dos períodes semestrals d'acumulació de consums, per l'altra. El grup municipal d'Esquerra a Fonollosa assegura haver denunciat reiteradament la situació als Plens municipals. La resposta de l'equip de Govern (CiU i PSC) ha sigut "molt tèbia", segons la formació republicana, i l'executiu "no s'ha implicat prou per resoldre un problema que afecta també, com a mínim, als municipis veïns d'Aguilar de Segarra i Rajadell".

El grup municipal d'Esquerra a Fonollosa presentarà una Moció de rebuig als problemes de facturació elèctrica d'Endesa al Ple ordinari de setembre, que se celebrarà aquest proper dijous 9 de setembre.

La moció denuncia irregularitats a les factures amb manca de lectures dels comptadors, un IVA aplicat del 18% a períodes de consum on els hi correspon el 16%, i el tancament de l'Oficina Comercial de Manresa.

ERC recorda que aquesta situació també afecta al servei de Correus, on el volum de Certificats pel tall i les factures acumulades compliquen un ja prou saturat servei al municipi fonollosenc.

Esquerra vol instar al Consistori que es reuneixi amb responsables d'Endesa per demanar explicacions sobre l'estat actual de l'incident i que es constitueixi una Comissió de Seguiment amb tots els grups. Tanmateix vol aconseguir una moratòria en el tall del subministrament als veïns mentre no se solucionin els seus problemes de forma individualitzada i personalitzada.

Paral·lelament, Esquerra – Fonollosa ha tramès la denúncia al Síndic de Greuges i a l'Agència Catalana de Consum.