Estudi d'optimització energètica de la Residència Atzavara de Sant Joan

Publicat el 31 de gener de 2017 a les 15:22
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada l'estudi d'optimització energètica de la Residència Atzavara que recull informació objectiva sobre l'eficiència energètica, el consum d'energia i les emissions de CO2 d'aquest equipament municipal.

El Reial Decret 235/2013 del 5 d'Abril, de procediment bàsic per a la certificació de la eficiència energètica dels edificis, decreta la obligació de disposar del certificat d'eficiència energètica a tots els edificis propietat o ocupats per administracions públiques amb una superfície útil superior a 250 m2. la Residència Atzavara té una qualificació energètica E.

El treball lliurat analitza el comportament energètic de l'edifici, el seu règim d'utilització i els seus elements consumidors i proposa un seguit de mesures, tant d'inversió com de gestió, orientades a la disminució del consum energètic i de les emissions de CO2. Amb les propostes plantejades es podrien arribar a reduir entre un 11% i un 49% les emissions i reduir el consum energètic anual entre un 10% i un 47%.

Amb aquest treball el municipi disposa d'un document de guia per aconseguir un equipament més respectuós amb el medi ambient i dóna compliment al decret 235/2013 del 5 d'abril.