Informàtica del Consell estrena una extranet a l'abast dels municipis

Els programes per gestionar els acords de ple i els recursos humans ja són utilitzats pels primers municipis de la comarca

Publicat el 26 d’abril de 2012 a les 20:42

El servei d'Informàtica del Consell Comarcal ha estrenat durant les darreres setmanes una extranet en període de proves a l'abast de tots els municipis de la comarca amb dos objectius: en primer lloc apropar el Consell als municipis i fomentar la relació entre els ajuntaments a través d'un espai on es compartirà informació i convenis i, per altra banda, dotar-la d'aplicatius informàtics creats amb l'objectiu de millorar la gestió de determinats àmbits de treball. S'inicia amb dos programes orientats a gestionar els acords corporatius i a tractar adequadament els recursos humans dels ajuntaments.  

El servei serà gratuït durant tot aquest 2012, a partir de l'any vinent l'accés pot ser de pagament però a preus avantatjosos per als diferents municipis ja que el fet que el servei s'ofereixi de manera mancomunada permet també repartir els seus costos.

Facilitar les tasques
El programes utilitzen les tecnologies més actuals i són accessibles per internet a través d'identificació d'usuaris associats a cada municipi. El gestor d'acords corporatius ofereix solucions en la gestió dels decrets i acords que ha d'aprovar l'ajuntament.  Per altra banda, l'aplicatiu de recursos humans permet a la persona responsable de personal de cada consistori disposar de tota la informació del treballador/a amb les seves dades personals, contractes, vacances, dies de lliure disposició, formació, calendari laboral, etc.

15 anys de servei
El servei d'Informàtica del Consell Comarcal del Bages va celebrar a finals de 2011 15 anys de trajectòria i suport als municipis. El servei va començar l'any 1996 i, tenint com a objectiu principal destinar personal i recursos a realitzar les tasques pròpies d'un departament d'informàtica personalitzades a cada ajuntament, també ha realitzat el desenvolupament de programes com ara el de les eleccions municipals el 1996,  va seguir el 1997 amb el programa de gestió del llibre de caixa de tresoreria per als ajuntaments i l'any 1999 va posar a disposició dels municipis un programa de registre d'entrades i sortides de documents. Darrerament ha liderat iniciatives d'èxit com és el cas del projecte Gescem, que permet la gestió dels cementiris.  En paral·lel, des del servei d'Informàtica també es fomenta la compra agregada de serveis de telecomunicacions, fet que permet als ajuntaments un estalvi important i la millora de les condicions per part de les companyies proveïdores.