Internacionalitzar el sector TIC

Cambra i Catic celebren una jornada on s'hi van poder conèixer els programes de suport que Cambres i Administració ofereixen per a les empreses del sector

Publicat el 12 de març de 2010 a les 21:40

Un moment de la jornada organitzada per Cambra i Catic. Catpress

Les empreses del sector TIC també poden internacionalitzar-se i exportar els seus productes. Així es va posar de manifest en una jornada organitzada ahir per la Cambra i el Catic que va voler ser un primer pas per impulsar la sortida a l'exterior de les empreses TIC del Bages. Hi van participar el responsable del programa TIC.cat de la Generalitat, Sergi Marcén; el consultor Sergio Moraleda, que va explicar les claus per fer negocis a Llatinoamèrica; el director de promoció internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona, Lluís Lluch; i l'empresari bagenc Marc Puig, de l'empresa Qibbus, que va exposar la seva experiència a Sillicon Valley.

Amb prop de 4.000 empreses a tot Catalunya, el sector de les noves tecnologies registra un creixement mitjà anual d'un 8% i una producció de més de 10.600 milions d'euros. Des de les Cambres s'està treballant per la internacionalització del sector i és per això que el Pla d'Acció Internacional 2010 inclou accions específiques com els ponts tecnològics i d'innovació, que enguany arribaran a Sillicon Valley (EUA), Brasil, Japó, Corea i Xina i el Regne Unit. A més, es disposa de diferents programes de diagnòsitc, elaboració d'estudis de mercat, intercanvi d'experiències entre empreses i altres activitats destinats a afavorir la sortida a l'exterior de les empreses TIC.

La jornada d'ahir va servir per encoratjar les empreses del Bages a incloure la internacionalització dins dels seus plans de creixement, a la vegada que van poder conèixer de primera mà les eines que tenen al seu abast i l'experiència d'altres empreses que ja han iniciat aquest camí. En el cas concret d'Amèrica Llatina, es van poder escoltar alguns consells pràctics per a les empreses que vulguin fer-hi negocis, com adaptar el producte al mercat, centrar-se en uns països determinats i disposar del suficent suport pel què fa a temps i diners.