La Cambra vol el Bages al Corredor Mediterrani

L'entitat aposta perquè el territori tingui una connexió directa amb aquesta infraestructura a través de la línia de FCG a Castellbisbal o bé a través de la línia d'ADIF a Mollet

Publicat el 19 d’octubre de 2011 a les 20:22
El corredor mediterrani ja és oficialment una prioritat de la Comissió Europea. Foto: ACN

El Cambra de Comerç de Manresa celebra la decisió de la Comissió Europea feta pública aquest migdia d'apostar decididament pel Corredor Mediterrani amb la data de 2030 com a horitzó perquè sigui una realitat. Brussel·les subvencionarà una part del cost de l'eix ferroviari de mercaderies que connectarà la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria. Cal tenir present que l'Estat espanyol és qui haurà d'executar l'obra i marcar-ne el ritme. Per tant, caldrà estar molt atent a les decisions que el govern prengui en el futur més immediat.

La Cambra és conscient que aquesta infraestructura no pot passar per totes les zones industrials del país, però reclama que el Bages hi tingui una connexió directa, com a mínim a través d'un tercer rail a les línies ferroviàries existents en l'actualitat.

Dues opcions
L'entitat cameral assenyala que a partir d'ara caldrà treballar per aconseguir un enllaç del territori amb el Corredor Mediterrani i el sud d'Europa a través de les línies de capil·laritat més local. El Bages compta amb les connexions de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat que arriba a fins a Castellbisbal i de la línia d'ADIF que ho fa fins a Mollet, dues opcions en poblacions que veuran passar el Corredor. Les dues línies permetrien la construcció d'un tercer rail per a mercaderies complementari al transport convencional de passatgers, que no es veuria afectat. Es tractaria d'una inversió relativament petita en relació als beneficis que comportaria ja que les mercaderies no haurien de canviar de tren i es reduiria de forma considerable el cost logístic actual. La Cambra manté la seva voluntat d'exercir d'interlocutor davant les administracions pertinents per tal d'insistir en aquesta proposta i en totes aquelles infraestructures que facilitin la logística de les mercaderies, que són les que han de garantir el futur industrial i, per tant, econòmic, de la comarca.

El traçat
Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires. L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, ha descartat la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.