
Després de l'enrenou que es va generar l'any passat pel fet que la Fundació Fira Mediterrània triés l'hotel Double Tree Hilton La Mola de Terrassa per allotjar les 447 persones que participaven en aquella 16a edició, enguany la Fira ha tornat a confiar en establiments del Bages per oferir les pernoctacions. Per qüestions de capacitat, la maniobrabilitat que té l'organització per allotjar les més de 400 persones que estan convidades és poca, ja que a la comarca hi ha pocs establiments que puguin cobrir aquesta demanda. És per això que aquest gruix de professionals, entre artistes i ponents, s'allotjaran al Vilars Rurals de Cardona i a l'hotel de Món Sant Benet.
La Fundació Fira Mediterrània de Manresa realitza dos tipus de prestacions en matèria de reserves d'hotels. La primera és la gestió de reserves per als professionals que es desplacen a l'esdeveniment i que abonen directament a l'agència concertada els costos de la seva estada. Aquest abonament del client a l'agència "permet que les empreses més petites de la zona vegin recollides les seves necessitats de tresoreria de forma ràpida" exposa el gerent de Fira Mediterrània. Aquesta gestió es realitza a través d'una empresa concertada que ja ha fet reserves en els establiments 1948, Urbi Apartments i Alberg del Carme, tots tres a la mateixa ciutat de Manresa, alhora que també compta amb acords amb altres establiments de la comarca.
La segona prestació que ofereix la Fundació és el paquet d'artistes i ponents de les jornades de professionals que paga directament Fira Mediterrània i que generalment està format per més de 400 persones.
També cal recordar que hi ha un important número de persones que contracten directament l'allotjament sense passar per la Fira Mediterrània ni per l'agència concertada, com són els tècnics de so i il·luminació i escenaris, a banda dels propis espectadors.