
Un moment de la conferència de Rosa Tous a la FUB. FUB
La sala d’actes de la Fundació Universitària del Bages ha reunit a una seixantena de persones interessades en conèixer el creixement d’aquesta empresa del Bages que avui és reconeguda a nivell mundial. La conferència “Creativitat i internacionalització d’una empresa familiar” ha estat la primera xerrada del Cicle de Conferències Empresarials que ha organitzat l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de la FUB per aquest curs. Emmarcada dins l’Any Europeu de la Creativitat i la Innovació, la ponència ha anat a càrrec de Rosa Tous, directora de Relacions Institucionals de Tous.
Rosa Tous ha fet un repàs per la història de l’empresa, des del seu naixement l’any 1920 fins a l’actualitat, remarcant-ne els fets rellevants que els ha permès créixer i consolidar-se com a empresa de renom a nivell internacional. Tous ha apuntat el naixement de nous productes com són les bosses, les fragàncies, les ulleres i els rellotges, com a factor clan que ha permès “la solidificació de la marca”.
Una estratègia empresarial basada en augmentar els punts de venta ha fet possible que avui compti amb gairebé 400 botigues repartides arreu del món. L’empresa té un model de negoci basat en la integració vertical, el qual permet el control absolut de tota la cadena de negoci, des del naixement de la idea d’un producte fins a la seva venta. Actualment, l’empresa treballa en conèixer l’experiència de compra dels seus usuaris, per tal de conèixer totes les necessitats del client i poder servir-los.
Un altre ítem que els fa diferents els seus productes és la sofisticació en el punt de venta. Les botigues TOUS desprenen “personalitat pròpia”, ja que segons Rosa Tous “ens agrada ser globals però actuant localment”. En aquesta línia, l’objectiu de l’empresa és que el client visqui l’experiència de la marca en el propi punt de venta.
La innovació és un element permanent de l’empresa. En breu trauran al mercat un nou packaging de joies, basat en caixes de cartró de diferents colors que el client podrà escollir al seu gust, amb la joia embolcallada en una bosseta de cotó i com a toc d’originalitat és canvia el llaç de regal per un cascavell.
La conferència ha comptat amb la presència d’alumnes d’empresarials, que al finalitzar la ponència han pogut qüestionar dubtes o curiositats a la directora de Relacions Institucionals de TOUS, mitjançant un torn de preguntes.