L'Ajuntament edita el calendari personalitzat del contribuent

La iniciativa, que es porta a terme per primer cop, pretén millorar l'atenció ciutadana del Consistori

Publicat el 14 de gener de 2010 a les 17:03

Alain Jordà durant la presentació del calendari del contribuent. Ajuntament Manresa

L'Ajuntament de Manresa ha elaborat per primera vegada un calendari personalitzat del contribuent. Aquesta iniciativa forma part del procés de millora de l'atenció ciutadana que està portant a terme el Consistori, que per exemple ja ha inclòs la posada en funcionament de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) i la carpeta ciutadana. També s'emmarca en el conjunt d'actuacions del govern municipal per facilitar als ciutadans el compliment de les seves aportacions per a contribuir a la despesa pública municipal.

Una altra de les actuacions és, precisament, l'enviament del calendari fiscal personalitzat. A partir de les dades que consten a la base de dades del 2009, s'ha confeccionat per a cada persona una llista dels tributs que hauran de pagar durant el 2010, detallant els imports per cada mes. Les persones que tenen domiciliats els seus tributs veuran reflectit en un calendari anual els pagaments que hauran de fer front. Pels qui no ho tenen domiciliat, el calendari serà una proposta la qual podran fer efectiva només amb una trucada telefònica.

També es recull una tercera actuació que consisteix en una nova distribució dels tributs durant l'any, de manera que el ciutadà vagi satisfent les seves obligacions tributàries més còmodament. És a dir, s'ha fraccionat en quatre pagaments l'IBI (impost sobre béns immobles) per imports superiors a 100 euros i s'ha evitat que s'acumulin dos tributs dins un mateix mes.

A banda de donar informació personal, el calendari explica de manera esquemàtica i entenedora les gestions tributàries i de recaptació que es poden realitzar amb l'Ajuntament, facilitant al màxim la comunicació entre administració i ciutadania.

El calendari dóna informació àmplia sobre els béns dels ciutadans i facilita el canvi de dades i la domiciliació bancària. Una quarta actuació, consisteix en permetre la realització dels tràmits tributaris a través de la carpeta ciutadana. Un dels avantatges d'utilitzar aquesta carpeta digital és l'atenció contínua de qualsevol sol·licitud, les vint-i-quatre hores del dia els tres-cents seixanta-cinc dies de l'any. Aquesta carpeta requereix disposar d'una identificació electrònica, ja sigui la de Catcert, que es pot tramitar a les oficines d'atenció de l'Ajuntament, o del DNI electrònic.

Com a novetat fiscal, s'introdueix la possibilitat de sol·licitar un descompte del 3% en el pagament de l'IBI si es paga tot d'un sol cop el 5 de març. Per fer aquest pagament avançat, la sol·licitud s'ha de fer fins al 19 de febrer i es pot sol·licitar per diferents mitjans: a través de la carpeta ciutadana, a través del formulari que incorpora el mateix calendari personalitzat o presencialment, a l'Oficina d'Atenció Tributària ubicada a la plaça Major, 6, baixos.

Finalment, el calendari també destaca la informació referent a les bonificacions existents per tal que tothom qui hi tingui dret les pugui sol·licitar i beneficiar-se'n.