
A partir d'aquest dimecres el portal LaMevaCiutat.cat començarà a donar servei per una banda a comerços, indústries i empreses de serveis, i per l'altra a la ciutadania que, com deia la taula rodona de presentació del projecte en el seu títol, podrà veure a través de la xarxa "què ens motiva? què ens agrada?".
Gerard Cutal, gerent del Centre Comercial Illa Diagonal, Jordi Ribaudí com a soci fundador i responsable de RECStores SL, i Xavier Borràs com a gerent d'Altavisibilitat, expert en neuromàrqueting i coneixedor del comportament del consumidor, presentats pel promotor cultural Pep Garcia, han posat sobre la taula les motivacions i els reclams que impulsen el client a comprar. Per part de l'Ajuntament de Manresa, la regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Sílvia Gratacós, també ha dirigit unes paraules als assistents, principalment comerciants.
La tria d'aquesta temàtica no és casual en la presentació de LaMevaCiutat.cat, ja que aquesta eina, oberta a les empreses per a que es preparin el seu aparador digital, llancin els seus productes a la xarxa, facin promocions, tinguin articles en outlet o, fins i tot, per a que s'atreveixin amb les ofertes agressives pop up; està cuidada per a que l'usuari que busca una oferta o un servei, navegui sentint-se atret per l'aspecte i navegabilitat del portal.
Els comerços i les empreses
LaMevaCiutat.cat està preparat per a que empreses i navegants es retroalimentin amb pràcticament cap intervenció manifesta dels programadors. Per una banda, els comerços, indústries o empreses de serveis es poden donar d'alta, definir el seu perfil amb descripcions, dades i fotografies, i a partir d'aquí poden fer ofertes o promocions més o menys puntuals o dinàmiques. Amb una navegació còmoda i ràpida, l'empresari pot crear tota una amalgama de reclams per atraure futurs clients i vincular-los a la totalitat de xarxes socials existents. El portal, per la seva part, mirarà la millor manera de posicionar-los.
L'internauta
Mitjançant una navegació pràcticament icònica, el visitant es podrà moure per les pestanyes de promocions, productes o serveis en outlet, o buscar algun “xollo” a la part de pop up, "en dos clics" asseguren els creadors. Segons ha afirmat un dels fundadors del portal, Manel Caminals, tot i que la possibilitat que en un futur es puguin fer compres directament a través de LaMevaCiutat.cat, "la voluntat de l'eina és dinamitzar el comerç, que el visitant del portal es desplaci a l'empresa que oferta un producte i l'adquireixi". El visitant, a més a més, es podrà registrar i subscriure a una o vàries categories de productes per rebre avisos quan hi hagi novetats.
Els fundadors de la iniciativa, Manel Caminals, Toni Solervicenç i Marc Butxaca, tenen previst impulsar-la a altres capitals de comarca en el futur.
Els fundadors de la iniciativa, Manel Caminals, Toni Solervicenç i Marc Butxaca, tenen previst impulsar-la a altres capitals de comarca en el futur.