L'associació L'Era, Espai de Recursos Agroecològics, començarà el proper dijous 13 de febrer un curs per aprendre a elaborar transformats làctics com per exemple iogurt, mató, formatge tendre i formatge curat. La formació s'ha dividit en dues sessions que s'espaien tres setmanes entre elles per deixar que l'alumnat tingui temps de fer la curació dels formatges elaborats a la primera classe. A la segona sessió es podran comentar i s'ensenyarà a fer els làctics frescos.
Marc Vives, ramader i elaborador de formatges de cabra de cal Flequer, ensenyarà la part pràctica i els trucs dels formatges curats. La Mònica Vidal, especialista en finques agroecològiques i elaboradora de làctics per a l'autoconsum, explicarà els fonaments teòrics de la llet i els diferents processos de quallat i fermentació (làctica i enzimàtica). També serà ella qui donarà la part pràctica dels formatges tendres, matons i iogurts.
Les classes es faran a la sala de transformats de l'Escola Agrària de Manresa, els dijous 13 de febrer i 6 de març, de 10 a 2 del matí.
A més de les dues sessions formatives, es farà una visita a la finca i a les instal·lacions de cal Flequer per veure in situ com s'elaboren formatges ecològics de llet de cabra.
El preu del curs és de 71,40 euros. Les persones sòcies de L'Era tenen un 10% de descompte, i les que estiguin a l'atur o que tinguin menys de 25 anys d'un 5%. Part d'aquest curs pot pagar-se a partir de la moneda social de l'Ecoxarxa del Bages.
A la pàgina web www.associaciolera.org o bé al telèfon 93 878 70 35 pot consultar-se el programa sencer del curs i gestionar les inscripcions.