Les Escodines acull una sessió informativa sobre el pressupost

Aquest dijous s'explicarà de forma pedagògica les principals línies d'actuació dels pressupostos municipals obrint el procés d'elaboració dels mateixos a la participació ciutadana

Publicat el 03 de juny de 2014 a les 17:29
Aquest dijous, 5 de juny a les 19.30h, es celebrarà al Casal de les Escodines una sessió informativa oberta a tot el públic per explicar de forma pedagògica les principals línies d'actuació dels pressupostos participatius que es van aprovar en el Ple del passat 19 de setembre de 2013.
 
L'objectiu és impulsar la contribució directa de la ciutadania en l'elaboració dels pressupostos municipals i promoure que les persones s'impliquin més en els afers públics, especialment els de gran transcendència com són els pressupostos, mitjançant la implantació de processos més democràtics de participació.
 
La proposta per la elaboració d'uns pressupostos participatius va ser presentada pel grup municipal de la CUP i va comptar amb el suport dels altres grups polítics amb representació al consistori – CIU, PSC, ERC i PP- i PXC que es va abstenir
 
Procés de participació dividit en tres fases
El procés per elaborar uns pressupostos participatius en el termini màxim de 2 anys es divideix en tres fases:
 
La primera fase, que es durà a terme enguany, és un procés d'informació a la ciutadania per explicar les principals línies d'actuació dels pressupostos municipals, així com les prioritats per al 2014. Durant la sessió hi poden intervenir tant els grups municipals com els ciutadans que així ho demanin, sempre seguint els reglaments que siguin d'aplicació.
 
Aquest procés s'ha de realitzar com a mínim 15 dies abans de la finalitzaci&oac ute; del termini per presentar al·legacions. I repetir-la cada any, per tal d'exposar les línies de govern per al següent exercici.
 
La segona fase consisteix en realitzar una primera experiència participativa de cara als pressupostos de l'any 2015. Aquesta experiència, que es portarà a terme durant aquest any, es basarà en el debat d'una part del pressupost (algunes de les partides, no totes) per part d'un grup pilot de ciutadans i ciutadanes representatius del teixit associatiu manresà.
 
I, l'última fase consta d'ampliar la participació de tots els ciutadans en el debat sobre la totalitat de les partides que configuren els pressupostos municipals per tal d'elaborar uns pressupostos plenament participatius per a l'exercici 2016.