L'Oficina del Consumidor ofereix assessorament als afectats per la vaga dels controladors

Aconsella reclamar a AENA una compensació econòmica pels danys i perjudicis causats

Publicat el 10 de desembre de 2010 a les 17:21

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor, que gestiona el Consell Comarcal del Bages, es posa a disposició de totes les persones que han patit les conseqüències de la vaga dels controladors aeris durant els darrers dies. Des de l'OCIC es recomana als afectats sol·licitar informació en cas de qualsevol dubte i assegurar-se del seu vol en els casos en què hagin de volar durant els propers dies. Pel que fa a les reclamacions, s'aconsella tramitar-les a través de l'oficina en les situacions en què s'hagi desistit del vol i la companyia aèria encara no hagi retornat l'import del bitllet.

Despeses justificades
L'oficina també recomana que les persones afectades reclamin per totes les despeses de manutenció generades durant el procés d'espera i que les acreditin a través de tiquets i factures (menjar, begudes, productes de primera necessitat, allotjament i transport). En els casos de contractació de paquets de viatges és recomanable fer una primera reclamació a l'agència de viatges o al majorista. L'OCIC recorda que les persones afectades que hagin perdut nits d'allotjament, cotxes de lloguer o excursions que no formen part d'un paquet de viatge concret haurien de dirigir-se a les associacions de consumidors i usuaris per plantejar una demanda judicial. Les condicions extraordinàries de l'episodi de vaga fan que es tracti d'una força major no imputable a les pròpies companyies aèries, fet que fa molt difícil que n'assumeixin els costos.

Reclamacions a AENA
L'Oficina del Consumidor indica que també s'hauria de reclamar a AENA on també es pot incorporar, si s'escau, la petició de compensació econòmica pels danys i perjudicis soferts degudament justificat aportant fotocòpies de tota la documentació. Contactes AENA: 902 404 704 / 91 321 10 00 i servicios-aeroportuarios@aena.es