Manresa «al centre de tot»

Valentí Junyent i Sílvia Gratacós l'han presentat avui públicament coincidint amb la inauguració de l'ExpoBages

Publicat el 11 de maig de 2012 a les 19:25

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i la regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Sílvia Gratacós, han presentat aquest divendres al migdia a l'estand institucional de l'Ajuntament de Manresa la nova campanya promocional de la ciutat basada en el lema "Manresa al centre de tot", juntament amb Pep Soler, responsable de l'empresa que l'ha dissenyat.

La idea de fons d'aquesta campanya, segons ha explicat l'alcalde, és que "Manresa ocupa una posició geogràfica privilegiada al centre de Catalunya i posseeix una sèrie d'atractius que hem de potenciar de cara a la ciutat, però també els hem de projectar cap a l'exterior amb l'objectiu de potenciar el turisme i atraure empreses per aconseguir el dinamisme econòmic necessari per generar riquesa i ocupació".

La nova imatge promocional de la ciutat també destaca que Manresa exerceix ja, de fet, una capitalitat en relació a les comarques de la Catalunya central en àmbits tan diversos com el comerç, la sanitat, els serveis, l'ensenyament, la cultura,... que s'han de potenciar, ampliar i consolidar.

Per això, des del govern municipal s'ha posat en marxa aquesta campanya dins del programa "Una ciutat atractiva", amb el convenciment que "els temps que vivim requereixen prendre la iniciativa per encarar el futur amb garanties i que quedar-se aturats vol dir anar enredera". Per això, busca reforçar aquesta capitalitat en tots aquests àmbits i donar a conèixer el seu potencial a Catalunya i a la resta del món.

"Manresa al centre de tot" és la manifestació d'una voluntat ferma i decidida d'apostar per la capitalitat i projectar la ciutat a l'exterior, però també la constatació d'una realitat que entre tots plegats hem d'ajudar a construir.

La regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme ha assenyalat que la nova imatge i el lema de la campanya, una creació de l'empresa manresana Quadrat, tindrà a més a més diverses aplicacions sectorials en els àmbits amb més projecció de la ciutat com el comerç, les comunicacions, la cultura, la innovació, el turisme, la natura, la universitat o l'esport.

Sílvia Gratacós ha explicat que el logotip en forma de X, que simbolitza bàsicament la centralitat de Manresa en relació als eixos viaris de comunicació, es pot interpretar també com l'elecció correcta o com un signe de multiplicació, que està relacionat amb al intenció de "multiplicar" l'atractiu de la ciutat per atraure visitants i empreses, i poder així donar un nou impuls a l'economia.

A partir d'ara es farà difusió de la nova marca a través de diversos mitjans i amb diferents accions, des de la publicitat convencional i totes les publicacions municipals –fulletons, cartells, díptics, catàlegs, etc.- fins a la presencia en fires, que serà un dels aspectes als que se li donarà prioritat.