La distinció s'obté per a un període de tres anys que es renova o no en funció de les actuacions de les ciutats en aquest període. Durant aquest temps, comptaran amb una sèrie de beneficis en el marc de les polítiques d'R+D+i, en passar a formar part de la Xarxa de Ciutats de la Ciència i la Innovació (Xarxa INNPULSO). Amb aquesta iniciativa s'ofereix una oportunitat única per reforçar i fomentar la ciència i la innovació espanyola actuant des de l'àmbit local.
En aquesta primera edició, s'ha concedit la distinció "Ciutat de la Ciència i la Innovació" a aquells ajuntaments que han demostrat un major compromís amb projectes innovadors amb càrrec al Fons Estatal per a l'Ocupació i la Sostenibilitat. Les inversions realitzades pels ajuntaments en matèria d'R+ D+i van arribar als 916 milions d'euros distribuïts en un total de més de 7.650 projectes.
Els projectes d'innovació que s'han considerat abasten parcs empresarials, parcs científics i tecnològics, centres de coneixement i vivers d'empresa, així com els destinats a millorar l'economia verda, a promoure la innovació en l'economia de la salut i assistencial, la modernització de l'administració municipal, els centres de cultura i divulgació científica-tecnològica, etc. A principis de 2011 està previst l'acte de lliurament dels guardons que tindrà lloc a Madrid.
Manresa, Ciutat de la Ciència i la Innovació
El Ministeri de Ciència i Innovació distingeix 30 ciutats de l'estat, a qui reconeix l'important esforç i compromís en R+D+i i la seva contribució des de l'esfera local al canvi de model productiu
Ara a portada
-
Societat La Moreneta surt en processó per primer cop aquest segle davant milers de persones a Montserrat Redacció
-
Societat S'estrena un documental sobre la vida dels monjos de Montserrat després de dos anys de rodatge Redacció
-
Economia Una entitat assegura que l'Escorxador del Moianès sacrifica més del doble de porcs diaris permesos Redacció
-
-
Publicat el 22 de desembre de 2010 a les 20:11
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible