
L'Ajuntament de Manresa posarà en marxa, a partir del proper dilluns, l'Oficina d'Activitat Econòmica (OAE). Es tracta d'un nou servei que, segons la regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Sílvia Gratacós, "ha de simplificar els tràmits per a l'obertura de nous negocis a la ciutat". Gratacós ha explicat que l'objectiu de l'oficina és "ser més pròxim al professional, oferir agilitat i escurçar terminis en els tràmits". El repte, segons la regidora, és que "totes les persones que tenen una iniciativa empresarial passin per l'oficina per demanar informació i evitar perdre's entre els entramats de l'administració". El nou projecte era un dels principals compromisos electorals de CiU.
La regidora de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l'Ajuntament de Manresa, Sílvia Gratacós, ha assegurat que en les reunions mantingudes amb els agents econòmics de la ciutat, es posava de manifest que sol·licitar una llicència d'activitat econòmica a Manresa era un procés "massa difícil i llarg".
Per aquest motiu, el nou govern municipal de l'Ajuntament de Manresa ha decidit posar en marxa l'Oficina d'Activitat Econòmica (OAE) que vol agilitzar els tràmits per a la concessió de llicències d'activitat a les empreses i emprenedors que vulguin obrir un negoci.
Segons Gratacós, l'oficina atendrà les persones que vulguin fer qualsevol gestió vinculada a la creació d'empreses, ampliació de negocis o altes i baixes de llicències, entre d'altres qüestions. L'objectiu, segons ha explicat, és "simplificar els tràmits" a l'activitat empresarial, en la línia impulsada per la Generalitat amb la implantació de la Finestra Única Empresarial. Tal i com avançava Manresainfo.cat el passat 7 de setembre l'oficina estarà situada a la plaça Major i el cap de servei serà l'exgerent de Fira Manresa Manel Martínez.
Cada cas amb un tutor
En aquest sentit, el director de l'oficina, Manel Martínez, ha explicat que cada cas que arribi a l'oficina estarà tutoritzat per una persona que serà "l'única responsable de l'expedient, els terminis i els requeriments necessaris". Segons el cap de l'OAE, "la feina de l'oficina serà intentar posar una mica més fàcil als usuaris perquè muntar una activitat no sigui un drama".
Martínez ha assegurat que l'equip és conscient que qualsevol error "pot provocar una important pèrdua de temps per a l'usuari". Per la seva banda, l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha assegurat que gràcies a aquesta oficina es podran resoldre els tràmits en menys temps, però encara no se sap quant s'aconseguirà reduir amb la posada en marxa de la nova oficina. De fet, segons ha explicat la regidora, tot dependrà del tipus de llicència. "Actualment hi ha llicències que es poden fer amb dos tràmits, però d'altres en necessiten fins a vint perquè són més complicades", ha explicat Gratacós.
Un horari per adaptar-se al dels comerciants
Tal i com assenyalava Manresainfo.cat l'equip de l'oficina estarà format per un cap de servei, dos funcionaris de perfil tècnic i dos més de perfil administratiu. Les cinc persones són personal propi de l'Ajuntament i el seu responsable serà l'exdirigent de la Fira de Manresa, Manel Martínez.
L'oficina estarà ubicada als baixos de l'edifici de l'Ajuntament de Manresa perquè, segons Gratacós, la majoria d'emprenedors que comencen i els negocis establerts que necessiten els serveis de l'oficina estan localitzats en el nucli de Manresa. A banda, l'horari de l'oficina serà de dos quarts de nou del matí fins les tres de la tarda "per adaptar-se a les necessitats horàries dels comerciants de la ciutat".