L'edifici 'Montserrat', un dels dos immobles on es posarà en marxa el projecte 'Encerticus'. Foto: Estefania EscolàEls veïns dels edificis "Montserrat" i "Quatre Cantons" de Manresa participaran des d'aquest mes de març i fins al juliol del 2015 en el projecte europeu 'Encerticus', que pretén reduir el seu consum energètic entre un 5 i un 15%. Els llogaters tindran accés a una aplicació mòbil i a un portal web que els informarà a temps real sobre el seu consum en electricitat, aigua i calefacció, i els avisarà cada cop que superin un topall. A més, l'empresa municipal Forum -propietària dels edificis- assessorarà els inquilins sobre el funcionament òptim dels sistemes energètics i els oferirà indicacions per reduir-ne el consum. L'Ajuntament es planteja exportar aquesta prova pilot al conjunt de la població.
L'empresa municipal Forum analitzarà les dades de consum energètic dels 180 veïns dels edificis "Montserrat" i "Quatre Cantons" de manera individualitzada. A més, els oferirà informació i consells per tal de gestionar millor l'ús de l'energia. D'aquesta manera, els inquilins tindran accés a una aplicació per a telèfons mòbils i a un portal web que els permetran comprovar els seus consums i la seva evolució en temps real.
L'objectiu final del projecte es reduir el consum entre un 5 i un 15% i comprovar l'efectivitat de les campanyes informatives a l'hora de reduir el consum i fer un bon ús de l'energia a les llars. A banda, Forum també organitzarà activitats per dinamitzar el projecte i donar-lo a conèixer a la ciutat.
El projecte, anomenat "Encerticus", durarà 28 mesos. A banda dels veïns de Manresa, també hi participaran 30 habitatges de Marsella (França) i 45 de Prato (Itàlia). A la capital del Bages, el regidor de Medi Ambient, Jordi Serracanta, ha explicat que, si la prova pilot té èxit, l'Ajuntament es plantejarà la manera d'exportar el sistema al conjunt de la població.
