Màrqueting intel·ligible i intel·ligent

El mediàtic professor titular d’ESADE Carles Torrecilla imparteix a Manresa un taller de màrqueting davant d’un centenar d’empresaris i emprenedors de la comarca

Publicat el 16 de setembre de 2009 a les 18:24

Carles Torrecilla en un moment de la seva intervenció davant Josep Lluís Cano

Manresa ha estat la següent parada de la gira de conferències amb el nom Taller de Màrqueting i Sistemes d’Informació - Com sobreviure amb la informació, dels professors d’ESADE Carles Torrecilla i Josep Lluís Cano, que els ha portat per tota la geografia espanyola.
 
L’acte havia causat gran expectació dins de l’estament empresarial del Bages a causa de la notòria vessant mediàtica del professor Torrecilla (El Món a RAC1 i Emprenedors de TV3) i la resposta dels assistents ha confirmat els bons auguris. L’acte ha permès a l’audiència gaudir d’una ponència d’alt nivell pedagògic, però davant de tot,  assequible per als no especialistes en matèries com el Màrqueting i els diversos components de la comercialització de l’empresa.

La introducció de la jornada ha anat a càrrec de les entitats promotores de l’acte, començant per Pere Casals, President de la Cambra de Comerç de Manresa, acompanyat de Jordi Torrens, President de CATIC i Pere Estruch, responsable institucional de Banesto a Catalunya.

Tot seguit, els protagonistes de la matinal han començat el taller, que sota el fil argumental d’una experiència vital pròpia, han escenificat un model de negoci desenvolupat, i que mitjançant les dades que aquest genera, han realitzat exercicis d’anàlisi i de prospectiva mitjançant la segmentació. Aquest mateix taller va ser anomenat anteriorment Què té a veure una platja amb el Màrqueting i els sistemes de informació abans de rebre el nom actual, bona elecció per part dels ponents ja que potser hagués donat massa pistes als assistents i hagués esmorteït l’element sorpresa.

Ben escudat pel professor Josep Lluís Cano, especialista en Intel•ligència de Negoci d’ESADE, el professor Carles Torrecilla ha realitzat un excel•lent exercici de comunicació i constantment ha animat al públic de participar-hi, fet que ha permès un bon ritme de l’exposició i l’atenció constant de tots els assistents. La programació de l’acte ha estat un encert sense pal•liatius per part dels promotors, amb una considerable dosis de Màrqueting d’alt nivell i de segmentació creativa, que des del primer fins a l’últim dels participants hi ha trobat aplicació immediata pel seu negoci i el dia a dia a la pròpia empresa.
 

La sala de la Cambra ha quedat plena per a seguir l'evolució del taller