L'Ajuntament de Manresa posa en marxa el projecte ECOenter, que té per objectiu sensibilitzar la ciutadania en temes de medi ambient i reciclatge, alhora que crear llocs de treball protegits per a persones en situació de risc d'exclusió sociolaboral. El projecte, subvencionat per l'Agència Catalana de Residus (ACR) i cofinançat per l'Ajuntament, es presentarà aquest dimecres dia 16 de juny a les 8 del vespre a l'auditori de Caixa Manresa. La presentació anirà a càrrec de Genoveva Català, directora de l'ACR; Xavier Rubio, regidor d'Ocupació, Formació i Economia Social; Joana Poch, tècnica del projecte, i Montse Lamata, representant de l'empresa d'inserció GD'AI.
El projecte inclou dues accions diferenciades: una de sensibilització mediambiental i de reciclatge, i una de gestió d'un servei de reparació i instal·lació d'equipaments informàtics.
La part de sensibilització es portarà a terme a través de xerrades i tallers adreçats a diferents entitats i actors socials de la ciutat. La segona part es fa per mitjà de la gestió d'un servei de reparació i instal·lació d'equipaments informàtics format per una tècnica i dos joves amb contracte d'inserció.
L'empresa contractada per a la gestió del projecte ECOenter és l'empresa d'inserció GD'AI (Gestió d'Activitats d'Integració), creada per la cooperativa Gedi, Gestió i Disseny, SCCL, del Grup Consop. Aquesta empresa forma part de la xarxa d'inserció sociolaboral de la Generalitat de Catalunya i combina la lògica empresarial dels serveis que ofereixen a les empreses amb la inserció sociolaboral de col·lectius en risc d'exclusió.
Aquest projecte es coordina amb el mòdul de recuperació de PCs de la Casa d'Oficis del projecte Dinamo, que s'inclou dins de la convocatòria de Treball als Barris, i del qual actualment se n'està portant a terme la quarta edició. El Dinamo és un projecte socioeducatiu que té l'objectiu de formar joves d'entre 16 i 24 anys per millorar-ne el seu grau d'ocupabilitat. Té una durada d'un any i consta de 2 fases: una de caràcter formatiu, que combina formació bàsica i d'ofici i, una altra de professional, a través d'un contracte de formació. Va ser en la segona fase de contractació de la Casa d'oficis Dinamo III de l'any 2009 on els alumnes, supervisats pel seu monitor, van portar a terme la recuperació d'ordinadors cedits per Caixa Manresa. Actualment, aquests equips informàtics estan a punt per ser lliurats a les entitats sense ànims de lucre que han participat en un concurs públic.
En aquest sentit, el passat 7 d'abril es va obrir una convocatòria de concurs públic per a la concessió de 250 paquets informàtics –consistents en PC amb software bàsic fet amb programari lliure, ratolí i teclat– que s'havien recuperat a través del mòdul.
La concessió es va fer mitjançant procediment en règim de concurrència competitiva. Les entitats sol·licitants havien d'estar inscrites al registre municipal d'entitats abans de l'1 de gener de 2010 i podien demanar un paquet informàtic, a excepció de les entitats amb accés públic a Internet i les AMPA de les escoles amb espais habilitats per a cursos d'informàtica, que en podien sol·licitar cinc. En total, es van presentar 62 sol·licituds, de les quals cinc han estat denegades.
L'equip tècnic del projecte ECOenter serà l'encarregat d'instal·lar els paquets informàtics a les entitats a les quals han estat atorgats, i es coordinarà amb altres tasques amb el mòdul de la Casa d'oficis del Projecte Dinamo IV.
El projecte inclou dues accions diferenciades: una de sensibilització mediambiental i de reciclatge, i una de gestió d'un servei de reparació i instal·lació d'equipaments informàtics.
La part de sensibilització es portarà a terme a través de xerrades i tallers adreçats a diferents entitats i actors socials de la ciutat. La segona part es fa per mitjà de la gestió d'un servei de reparació i instal·lació d'equipaments informàtics format per una tècnica i dos joves amb contracte d'inserció.
L'empresa contractada per a la gestió del projecte ECOenter és l'empresa d'inserció GD'AI (Gestió d'Activitats d'Integració), creada per la cooperativa Gedi, Gestió i Disseny, SCCL, del Grup Consop. Aquesta empresa forma part de la xarxa d'inserció sociolaboral de la Generalitat de Catalunya i combina la lògica empresarial dels serveis que ofereixen a les empreses amb la inserció sociolaboral de col·lectius en risc d'exclusió.
Aquest projecte es coordina amb el mòdul de recuperació de PCs de la Casa d'Oficis del projecte Dinamo, que s'inclou dins de la convocatòria de Treball als Barris, i del qual actualment se n'està portant a terme la quarta edició. El Dinamo és un projecte socioeducatiu que té l'objectiu de formar joves d'entre 16 i 24 anys per millorar-ne el seu grau d'ocupabilitat. Té una durada d'un any i consta de 2 fases: una de caràcter formatiu, que combina formació bàsica i d'ofici i, una altra de professional, a través d'un contracte de formació. Va ser en la segona fase de contractació de la Casa d'oficis Dinamo III de l'any 2009 on els alumnes, supervisats pel seu monitor, van portar a terme la recuperació d'ordinadors cedits per Caixa Manresa. Actualment, aquests equips informàtics estan a punt per ser lliurats a les entitats sense ànims de lucre que han participat en un concurs públic.
En aquest sentit, el passat 7 d'abril es va obrir una convocatòria de concurs públic per a la concessió de 250 paquets informàtics –consistents en PC amb software bàsic fet amb programari lliure, ratolí i teclat– que s'havien recuperat a través del mòdul.
La concessió es va fer mitjançant procediment en règim de concurrència competitiva. Les entitats sol·licitants havien d'estar inscrites al registre municipal d'entitats abans de l'1 de gener de 2010 i podien demanar un paquet informàtic, a excepció de les entitats amb accés públic a Internet i les AMPA de les escoles amb espais habilitats per a cursos d'informàtica, que en podien sol·licitar cinc. En total, es van presentar 62 sol·licituds, de les quals cinc han estat denegades.
L'equip tècnic del projecte ECOenter serà l'encarregat d'instal·lar els paquets informàtics a les entitats a les quals han estat atorgats, i es coordinarà amb altres tasques amb el mòdul de la Casa d'oficis del Projecte Dinamo IV.