01
de març
de
2024, 09:29
Actualitzat:
9:36h
Més de cinquanta persones han participat al primer networking digital de la Catalunya Central que s'ha celebrat aquest dijous a l'Hotel Els Noguers a Manresa. L'esdeveniment, organitzat per Orvit Digital amb la col·laboració de CIDET Manresa, El Nacional, Digitalitzem-nos i domini.cat, ha reunit a la capital del Bages empresaris i professionals del sector digital i tecnològic per parlar de tendències i generar nous contactes i sinergies.
Presentat pels cofundadors d'Orvit Digital, Jordi Badrenas i Gemma Fontané, la jornada ha tingut una taula rodona, dinamitzada pel consultor empresarial Marc Fernández, que ha comptat amb la participació d'experts de la Catalunya Central del sector digital i tecnològic, Alexa Moseguí, Senior Computer Vision Engineer a Near Space Labs, Dani Camarero, SEO Manager a Media Markt, Jordi Solà, Cofundador de Cubus Games, i Pau Virós, B2B Ecommerce Manager a l'Abacus.
La taula rodona ha ofert respostes concretes a tots els participants que tenien ganes d'aprendre cap on aniríem i com les empreses podien aprofitar de la forma més eficient les noves tecnologies. Entre les novetats més importants que han destacat els ponents i on les empreses han de posar especial focus hi ha la intel·ligència artificial (IA), que pot afectar a una multitud de camps de forma diferent i que a dia d'avui encara és difícil de predir, ha explicat Solà. En la mateixa línia, i més enllà de la IA.
Virós també ha destacat diferents novetats que es poden trobar durant la fira del Mobile World Congress, com les ulleres de realitat virtual d'Apple (Vision Pro) i les tendències cap a l'experiència de client. Però també la ciberseguretat i el tractament de dades, ha apuntat Moseguí, o més enllà de la tecnologia com a sector, el repte de la sostenibilitat per posar-la al centre, afegia Camarero.
Un dels principals temes que s'han posat sobre la taula gràcies a les preguntes de Fernández, ha estat com les empreses es podran adaptar a nivell tecnològic. "Independentment del sector que et dediquis, cal formació constant dins l'equip", han ressaltat els ponents. Tanmateix, la quantitat d'eines que es poden aprendre és aclaparadora. Per això, per exemple, Moseguí indicava que la solució "no és buscar la tecnologia com a objectiu, sinó detectar la teva necessitat, tenir els objectius clars. No hi ha cap tecnologia que es pugui fer servir a totes les empreses, es basa a saber què necessites i trobar la millor solució".
Totes les empreses hauran de mirar com les noves tecnologies els poden afectar. "En quin sector tindrà més impacte la intel·ligència artificial?", no hi ha hagut una resposta clara a aquesta pregunta. A tots els sectors o bé ja afecta, o afectarà d'una forma o altra, ja sigui en el camp del disseny o la creativitat, en el sector educatiu o el de la salut, han indicat els ponents.
Per concloure la jornada, que ha tingut un torn obert de preguntes, els ponents han fet les seves prediccions sobre les tendències tecnològiques i digitals que durant els pròxims anys es veuran a les empreses. D'una banda, en comerços electrònics, veurem una tendència en l'ús de la realitat virtual molt enfocada a oferir una millor experiència a l'usuari, coincidien Camarero i Virós. I més enllà d'això, també veure noves xarxes socials en auge: moltes empreses haurien de ser ja a Tik Tok, destacava Moseguí. "Les empreses al futur voldran que els seus treballadors tinguin cultura general tecnològica", concloïa Solà, de forma que els treballadors, puguin adaptar-se de forma ràpida als canvis tecnològics.
I és que on tots han estat d'acord és que les noves tecnologies com la IA "no prendran la feina a les persones", sinó que la prendrà qui la sàpiga usar millor. "S'ha de tenir en compte que les feines aniran canviant i que sí, es reduirà el volum de feina, però s'augmentarà el mercat i les possibilitats".
"Això constata una realitat de la demanda que hi ha dins el sector digital i tecnològic al nostre territori per part d'empresaris i professionals que volen fer créixer els seus projectes en aquests àmbits. Ens cal seguir fent feina per ajudar a les empreses del nostre territori a poder ser competitives dins l'àmbit digital i ajudar-les perquè puguin consolidar i expandir els seus negocis online", han afirmat els fundadors d'Orvit Digital, Fontané i Badrenas.
Presentat pels cofundadors d'Orvit Digital, Jordi Badrenas i Gemma Fontané, la jornada ha tingut una taula rodona, dinamitzada pel consultor empresarial Marc Fernández, que ha comptat amb la participació d'experts de la Catalunya Central del sector digital i tecnològic, Alexa Moseguí, Senior Computer Vision Engineer a Near Space Labs, Dani Camarero, SEO Manager a Media Markt, Jordi Solà, Cofundador de Cubus Games, i Pau Virós, B2B Ecommerce Manager a l'Abacus.
La taula rodona ha ofert respostes concretes a tots els participants que tenien ganes d'aprendre cap on aniríem i com les empreses podien aprofitar de la forma més eficient les noves tecnologies. Entre les novetats més importants que han destacat els ponents i on les empreses han de posar especial focus hi ha la intel·ligència artificial (IA), que pot afectar a una multitud de camps de forma diferent i que a dia d'avui encara és difícil de predir, ha explicat Solà. En la mateixa línia, i més enllà de la IA.
Virós també ha destacat diferents novetats que es poden trobar durant la fira del Mobile World Congress, com les ulleres de realitat virtual d'Apple (Vision Pro) i les tendències cap a l'experiència de client. Però també la ciberseguretat i el tractament de dades, ha apuntat Moseguí, o més enllà de la tecnologia com a sector, el repte de la sostenibilitat per posar-la al centre, afegia Camarero.
Un dels principals temes que s'han posat sobre la taula gràcies a les preguntes de Fernández, ha estat com les empreses es podran adaptar a nivell tecnològic. "Independentment del sector que et dediquis, cal formació constant dins l'equip", han ressaltat els ponents. Tanmateix, la quantitat d'eines que es poden aprendre és aclaparadora. Per això, per exemple, Moseguí indicava que la solució "no és buscar la tecnologia com a objectiu, sinó detectar la teva necessitat, tenir els objectius clars. No hi ha cap tecnologia que es pugui fer servir a totes les empreses, es basa a saber què necessites i trobar la millor solució".
Totes les empreses hauran de mirar com les noves tecnologies els poden afectar. "En quin sector tindrà més impacte la intel·ligència artificial?", no hi ha hagut una resposta clara a aquesta pregunta. A tots els sectors o bé ja afecta, o afectarà d'una forma o altra, ja sigui en el camp del disseny o la creativitat, en el sector educatiu o el de la salut, han indicat els ponents.
Per concloure la jornada, que ha tingut un torn obert de preguntes, els ponents han fet les seves prediccions sobre les tendències tecnològiques i digitals que durant els pròxims anys es veuran a les empreses. D'una banda, en comerços electrònics, veurem una tendència en l'ús de la realitat virtual molt enfocada a oferir una millor experiència a l'usuari, coincidien Camarero i Virós. I més enllà d'això, també veure noves xarxes socials en auge: moltes empreses haurien de ser ja a Tik Tok, destacava Moseguí. "Les empreses al futur voldran que els seus treballadors tinguin cultura general tecnològica", concloïa Solà, de forma que els treballadors, puguin adaptar-se de forma ràpida als canvis tecnològics.
I és que on tots han estat d'acord és que les noves tecnologies com la IA "no prendran la feina a les persones", sinó que la prendrà qui la sàpiga usar millor. "S'ha de tenir en compte que les feines aniran canviant i que sí, es reduirà el volum de feina, però s'augmentarà el mercat i les possibilitats".
Quinze consultories gratuïtes
Durant la jornada, els assistents també podien agendar una consultoria gratuïta amb experts digitals sobre SEO, SEM i Analítica (Gemma Fontané i Jordi Badrenas), programació web (Xavier Bordes) i disseny (Erika Escudero). En total, s'han realitzat quinze consultories gratuïtes, que van quedar exhaurides dies abans de la celebració de la jornada."Això constata una realitat de la demanda que hi ha dins el sector digital i tecnològic al nostre territori per part d'empresaris i professionals que volen fer créixer els seus projectes en aquests àmbits. Ens cal seguir fent feina per ajudar a les empreses del nostre territori a poder ser competitives dins l'àmbit digital i ajudar-les perquè puguin consolidar i expandir els seus negocis online", han afirmat els fundadors d'Orvit Digital, Fontané i Badrenas.