Texia, l'empresa centenària de Monistrol de Montserrat que està revolucionant la fabricació de productes tèxtils a través de la seva tecnologia pròpia, acumula una facturació de 20 milions i mig d'euros fins al tercer trimestre, amb la previsió d'elevar aquesta xifra a 25,5 milions en finalitzar l'any amb un EBITDA del 21%. Aquestes xifres representen un creixement del 15% en comparació amb el mateix període de l'any anterior i un 5% per sobre del pressupostat. L'empresa també ha elevat un 40% el benefici gràcies a l'increment de vendes i a la millora del marge brut.
Aquest creixement es deu, en gran part, al bon comportament de l'hostaleria de luxe, on l'empresa té presència als millors destins prèmium del món, així com a l'augment de les vendes de la seva filial a Montreal, amb la qual dona servei a tota Nord-amèrica. Texia North America ha registrat vendes de 3,9 milions d'euros fins al tercer trimestre i preveu tancar l'any amb 4,9 milions, la qual cosa suposa un increment del 40% respecte al mateix període de l'any passat.
Objectiu: potenciar la filial de Nord-amèrica
Un dels principals objectius de Texia de cara al futur és enfortir la seva filial a Nord-amèrica. Fins ara, l'enfocament del negoci en aquesta regió ha estat molt centrat en el client final, però l'empresa busca mercat d'hostaleria tradicional on encara té un enorme potencial de creixement. Això inclou el sector de l'hostaleria de luxe (hotels i restaurants) amb My Drap i la seva gamma de productes de neteja i higiene d'establiments hostalers Roll Drap, que fins ara no ha tingut presència en aquest mercat.
Per guiar aquest procés de creixement de manera efectiva, Ana Guasch, fins ara directora industrial, s'ha traslladat a Nord-amèrica, assegurant que el desenvolupament es realitzi segons els estàndards que sempre han guiat el creixement de l'empresa.
Expansió d'Athos, tecnologia i sostenibilitat
A més de la filial a Nord-amèrica, Texia té altres plans per consolidar la seva estratègia de creixement: accelerar l'expansió d'Athos, continuar invertint en les seves tecnologies pròpies i reforçar el seu compromís amb la sostenibilitat.
Per aconseguir el primer objectiu, Texia té previst estendre la presència d'Athos a altres països, començant per França. L'empresa, adquirida per Texia el 2023, està especialitzada en tovalles i tovallons per a l'alta gastronomia i té un recorregut de més de 30 anys a Espanya, on vesteix les taules d'alguns dels millors restaurants, incloent-hi alguns amb tres estrelles Michelin com Disfrutar i Noor.
El segon objectiu se centra en seguir invertint recursos propis per optimitzar els seus sistemes de producció, especialment la seva tecnologia de tall, que permet a Texia elevar la seva competitivitat i oferir els seus productes en rotllo. Ho aconsegueix gràcies a la seva tecnologia pròpia i patentada SeamlessTEX. Aquest revolucionari procés elimina les costures, la qual cosa no només millora la seva competitivitat, sinó que també contribueix a la sostenibilitat en permetre un estalvi del 30% en teixit.
Finalment, en matèria de sostenibilitat, Texia ha iniciat una col·laboració amb la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC) per investigar l'ús dels residus de cotó en el sector agrícola.