El 84% del valor de les subvencions que l'Ajuntament de Manresa va atorgar el 2017 van ser nominals, o sigui, subvencions directes a l'entitat, empresa o organisme, sense concurrència competitiva. Aquesta percentatge es desprèn de l'informe de control financer que ha elaborat la intervenció municipal sobre una auditoria dels comptes municipals de 2017.
El 2017, l'Ajuntament de Manresa va atorgar un total de 226 subvencions per un valor total d'1.402.799,40 euros. D'aquestes, un total de 73 organismes van ser beneficiaris directes de subvencions per valor d'1.173.771,02 euros, o sigui, un 83,67%.
A més, la intervenció assenyala que en totes aquestes subvencions nominatives "no queda degudament justificat" en els expedients la impossibilitat o dificultat de recórrer a la confecció d'unes bases i d'una convocatòria pública, que permetessin una concurrència i participació al major nombre d'interessats.
Per tot plegat, la intervenció recoamana al govern que informi als serveis afectats "que en la mesura que sigui possible" s'atorguin les subvencions per la via de la concurrència competitiva i que, en cas de no ser possible, "es justifiqui degudament la seva impossibilitat".
Les subvencions nominatives, però, és un hàbit que s'ha anat arrossegant a l'Ajuntament des de l'inici d'aquest últim període democràtic i s'adjudiquen, principalment, a entitats arran del seu programa d'activitats i l'interès que aquestes tenen per al públic en general.
Només un 16% del valor de les subvencions de l'Ajuntament va ser atorgat de manera oberta el 2017
L'informe de control financer de la intervenció municipal recomana al govern reduir les subvencions nominatives o a justificar-les quan no sigui possible dotar-les d'una altra manera
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 26 de setembre de 2018 a les 14:35
Actualitzat el 26 de setembre de 2018 a les 14:42
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible