PIMEC dóna claus perquè les pime trobin finançament

Diversos empresaris han parlat sobre la seva experiència diversificant els canals de finançament

Publicat el 25 de setembre de 2014 a les 19:07
Jornada de PIMEC sobre el finançament a pimes. Foto: PIMEC

PIMEC Catalunya Central ha organitzat una jornada sobre finançament davant les dificultats creditícies que estan afectant el teixit empresarial, frenant-lo a l'hora de poder assolir els seus objectius o emprendre noves estratègies empresarials. 
 
Esteve Pintó, president de PIMEC Catalunya Central, ha inaugurat la jornada deixant palès que "moltes empreses segueixen finançant les seves inversions i necessitats de circulant amb un únic proveïdor financer, generalment la banca, i aquest fet, degut a la situació en la que ens trobem, limita el creixement i expansió d'aquelles empreses que tenen capacitat i potencial". 
 
És per això que durant la jornada diversos experts han presentat alternatives de finançament empresarial amb l'ajuda d'empresaris que han parlat de les seves experiències diversificant els canals:
 
  • Mercado Financiapyme. "És una iniciativa innovadora proposada per PIMEC que està donant molts bons resultats", explica Fran de la Torre, director del Departament de Consultoria Estratègica i Finançament de PIMEC. "Hem aconseguit més de 60 milions d'euros per a 55 empreses en les nou edicions ja celebrades". 
  • Mercat Alternatiu Borsari (MAB). Antoni Giralt, president del MAB i subdirector general de la Borsa de Barcelona, ha assenyalat que "el MAB es presenta com una oportunitat per finançar el creixement de les empreses, a través de la captació de capital i, en definitiva, de l'augment del recursos propis". 
  • Crowlending. "Un teixit empresarial ben finançat vol dir accedir a fonts diverses de finançament, doncs així redueixes riscos de dependència i millores les possibilitats de poder aprofitar les oportunitat de creixement que ofereix el mercat" ha refermat Josep Nebot, conseller delegat d'Arboribus. "A través del sistema de préstecs, crowlending, ja es canalitzen milions d'euros a les empreses d'altres països d'Europa i des d'Arboribus ens plantegem els mateixos objectius: contribuir a unes empreses més ben finançades, a la vegada que donem la oportunitat a les persones a invertir en l'economia productiva". 
  • Lánzame. Ferran Martínez, Chairman a Lánzame Capital, ha presentat la seva plataforma, una empresa que inverteix en ‘startups' mitjançant una nova modalitat denominada Pledge Fund, que permet co-invertir a petits i mitjans inversors en altres empreses amb gran potencial de creixement. D'entre aquestes empreses que ja són inversores, Kantox n'és una d'elles. 
 
La jornada s'ha celebrat a la Mútua Intercomarcal, a Manresa, davant de 90 empresaris del territori, els quals han considerat que el conjunt d'eines presentades els poden ser d'utilitat per fer créixer les seves empreses i assegurar la seva solidesa empresarial.