Els cursos de formació del programa Joves per l'Ocupació d'enguany, que organitza el Centre d'Iniciatives per l'Ocupació (CIO) de l'Ajuntament de Manresa, està a ple funcionament. Mitjançant les tutories d'orientació i suport a la inserció que realitzen, els joves han acordat un itinerari de formació (d'entre 270 i 300h) i d'inserció professional. El programa pretén proporcionar a aquest col·lectiu una qualificació i unes competències professionals suficients perquè puguin definir i construir la seva trajectòria professional que els permeti inserir-se en el mercat laboral amb unes mínimes garanties d'estabilitat.
Els cursos impartits són els d'auxiliar de magatzem i comerç (principis de magatzematge, tècniques comercials i marxandatge, televenda i e-comerç); ajudant/a de restaurant, cuina i sala (preparacions culinàries bàsiques, servei de barra i sala); gestor/a de magatzem-logística (operacions de magatzematge, transport i aprovisionament als punts de venta-distribució i política d'estocs); I instal·lador/a multifuncions (tipus d'instal·lacions de telecomunicacions, canalitzacions, instal·lació de telefonia i xarxes locals, de senyals distribuïdes per cable i avaries).
A principis de juny finalitzarà la formació dels 45 joves que participen en el programa i s'iniciarà la fase de contacte amb el món laboral. Durant un mes realitzaran pràctiques en empreses de Manresa i comarca dels diferents sectors on s'estan formant.
Actualment, s'està treballant amb les empreses interessades perquè col·laborin en les pràctiques i/o contractin els joves participants. Si la contractació laboral és mínim de sis mesos i de mitja jornada, l'empresa comptarà amb una subvenció d'una quantia equivalent al salari mínim interprofessional a càrrec del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social i el Fons Social Europeu.
Les empreses que estiguin interessades a participar en el programa es poden adreçar al Centre d'Iniciatives per l'Ocupació de l'Ajuntament de Manresa a través del telèfon 93 877 64 90 o del correu electrònic cio@ajmanresa.cat.
Totes les accions d'aquest projecte estan subvencionades pel Servei d'Ocupació de Catalunya, el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc dela Iniciativa d'Ocupació Juvenil, d'acord amb el programa d'Experiència Professional per a l'ocupació juvenil a Catalunya Joves per l'Ocupació.
Pràctiques i subvencions per a la contractació de 45 alumnes del CIO
Les empreses que estiguin interessades a participar en el programa es poden adreçar al Centre d'Iniciatives per l'Ocupació de l'Ajuntament de Manresa a través del telèfon o del correu electrònic
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’abril de 2016 a les 10:42
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització