Els polígons de Sant Fruitós de Bages i Santpedor no disposen actualment de serveis de transport públic que, per horaris i recorregut, s'adaptin a les necessitats dels seus treballadors i, tot i que són propers als nuclis urbans, tampoc hi ha itineraris còmodes i segurs per als desplaçaments a peu o en bicicleta. Això fa que un 98% dels treballadors vagin a la feina en vehicle particular i que les persones que no disposen de vehicle propi tinguin grans dificultats per accedir a un lloc de treball en empreses d'aquests polígons. Aquestes són algunes de les conclusions que s'extreuen de les auditories que s'han realitzat a les principals empreses d'aquests polígons en el marc del projecte europeu Travel Plan Plus i a partir de les quals s'han plantejat diferents mesures per millorar-hi la mobilitat
Les solucions proposades tenen per objectiu donar alternatives a l'ús del vehicle privat i contribuir a pal·liar el dèficit de transport públic als polígons industrials. Algunes d'aquestes accions, que poden implementar-se a curt i mitjà termini, són:
- Canvis en itineraris i freqüències dels autobusos per adaptar-los als horaris de treball de les empreses del polígon.
- Millores dels accessos a peu i en bicicleta des de Santpedor i Sant Fruitós.
- Promoció del pàrquing verd (places reservades per a treballadors que vagin a treballar amb cotxe compartit).
- Promoció del cotxe o furgoneta compartits (vanpooling).
- Autobusos d'empresa compartits.
Una altra de les propostes és crear un grup de treball dins del Consorci Viari de la Catalunya Central per impulsar la implementació de totes aquestes mesures. L'objectiu és promoure el treball conjunt entre el sector públic i el privat i crear una dinàmica de col·laboració que serveixi per trobar solucions conjuntes a problemàtiques comunes. Així, es tenen en compte tant les accions que poden dur a terme les empreses de manera individual com les millores col·lectives que poden beneficiar a diferents empreses d'un mateix àmbit.