
Un moment de la presentació. Marc Vilanova Orriols
Per segon any, l’agència pública ACC1Ó, producte de la fusió de COPCA i CIDEM, va iniciar el seu cicle d’actes, que sota el nom de “interACC1Ó - oportunitats per la teva empresa”, proposa un acostament als empresaris dotant-los d’eines per definir noves estratègies de creixement en el context econòmic actual.
La configuració d’aquestes sessions ha intentat aconseguir la màxima interactivitat amb l’empresari mitjançant casos d’estudi i una dinàmica participativa estretament lligada a la col•laboració de l’Observatori de Prospectiva de Mercats Exteriors d’ACC1Ó, que ha presentat un mapa d’oportunitats sectorials en mercats exteriors per incentivar la internacionalització del nostre empresariat.
Va obrir la jornada la manresana Carme Botifoll, directora General d’ACC1Ó, que va apel•lar a l’audàcia dels empresaris presents a adoptar estratègies de innovació i internacionalització per enfortir la pròpia competitivitat, i animant-los a buscar nous mercats i realitzar aliances internacionals per minimitzar els efectes que la crisi està tenint en tota l’estructura productiva.
Agafant el relleu de Botifoll, el consultor de LTC Project Xavier Marcet, va realitzar la ponència “Preguntes per un temps de crisi i oportunitats” descrivint quin són el punts d’anàlisi clau en les organitzacions per millorar l’activitat i reeixir en una conjuntura desfavorable. Destacar l’èmfasi en solucionar problemes d’ineficiència així com les fortaleses que cada empresa ha d’identificar per millorar el seu desenvolupament.
Experiències pràctiques
Acabada la ponència, Xavier Marcet va exercir de periodista i va presentar dues experiències de negoci explicades pels seus respectius líders, David Coll de UPB Genetic World i Lluís Vilella de Freixanet Saunasport, que van compartir amb els assistents les respectives estratègies de negoci i de com la innovació dins de la pròpia organització juga un paper clau en l’èxit empresarial.
Oportunitats a l’exterior
Antoni Fita, coordinador d’entitats de coneixement l’Observatori de Prospectiva de Mercats Exteriors d’ACC1Ó, va submergir els assistents en les estratègies de internacionalització, configurant un mapa d’oportunitats de negoci en varis mercats emergents, com són Xina, índia, Mèxic, Brasil, Marroc, Turquia i Rússia. La ponència va estar seguida per una sessió participada per tots els assistents anomenada “Oportunitats per la teva empresa”.
Finalment, Josep Maria Palau, director dels serveis territorials de la Catalunya Central del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, va oficialitzar la cloenda de la jornada seguida d’un dinar networking amb tots els participants a la jornada.
Pròximes sessions d’interACC1Ó:
- 30 de setembre – Reus
- 7 d’octubre – Girona
- 14 d’octubre – Tortosa
- 21 d’actubre – Lleida
- 28 d’octubre – Barcelona
