Sis fruitosencs aturats representaran l'administració el 25N

Rebran una retribució de 120 a 150 euros (amb una retenció d'IRPF del 15%), en funció de les meses que tinguin assignades

Publicat el 11 de novembre de 2012 a les 22:25

L'Ajuntament ha escollit 6 persones que es troben en situació d'atur per assumir les tasques de representants de l'Administració, per a les eleccions al Parlament de Catalunya del pròxim 25 de novembre. Aquestes tasques les realitzaran en exclusiva persones sense feina per primera vegada en un procés electoral al municipi.

La selecció s'ha fet d'entre les persones de la borsa del Servei d'Ocupació Local que complissin ser major d'edat, estar en situació d'atur, estar inscrit i ser usuari del Club de la Feina; haver realitzat l'entrevista d'avaluació personalitzada amb l'agent local d'ocupació; tenir un nivell mínim d'estudis d'FPII o equivalent, residir a Sant Fruitós i conèixer català i castellà.

Segons el número de col·legis i messes electorals que té Sant Fruitós li pertoca tenir 6 d'aquests representants. Aquesta figura és el nexe entre l'Administració i els membres de les meses electorals i s'encarregaran de comunicar la constitució de les urnes, comunicar els avanços de participació i comunicar els resultats finals. Fins ara aquestes tasques l'assumien funcionaris i personal de l'Ajuntament.

El projecte ha estat impulsat per l'àrea de promoció econòmica, la qual ha recollit i contrastat l'experiència de l'Hospitalet, que l'any 2011 per les eleccions autonòmiques del 20 de novembre ja ho va posar en pràctica, i aquest serà el segon any.

Des de principis d'any fins ara l'agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) ha entrevistat més de 200 persones. Des del 17 de setembre que entrà en funcionament el Club de la Feina (dilluns 4h amb assistència de l'AODL, dimecres i divendres 3h amb autonomia dels usuaris) hi han passat 143 persones, s'han modificat 60 currículums, traduït als dos idiomes oficials i realitzats cartes de presentació pels usuaris. Actualment existeixen 50 altes en la xarxa XALOC i 25 peticions de trasllat d'expedients d'altres serveis locals d'ocupació.