
Les xarxes socials d'internet són un instrument molt útil per a les empreses i els professionals com a eina de relació amb el client, conèixer el mercat i difondre la pròpia activitat. Aquest va ser un dels principals missatges d'un seminari sobre els negocis a les xarxes socials, celebrat recentment amb l'organització de l'àrea de Desenvolupament Local de l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.
Una vintena de persones va assistir a les dues sessions del seminari, que va anar a càrrec de Carles Marsal, docent de l'empresa de formació Training Low Cost. Entre els assistents figuraven professionals del món del comerç, autònoms i responsables de microempreses de la vila.
Segons el ponent, les xarxes socials d'internet ofereixen noves possibilitats de competir a les empreses petites per l'escassa inversió i la poca necessitat d'estructura organitzativa que aquestes plataformes de comunicació requereixen per tal de mantenir-se i actualitzar-se.
Per aprofitar aquest potencial, cal oferir una imatge atractiva i coherent del propi negoci i potenciar la interrelació amb els usuaris, ja que una gestió deficient de les xarxes socials pot perjudicar la reputació de l'empresa.
Nous seminaris gratuïts sobre cultura emprenedora
L'àrea de Desenvolupament Local de l'Ajuntament ha organitzat dos nous seminaris gratuïts per fomentar la cultura emprenedora, que tindran lloc els dies 24 i 30 d'abril al saló de sessions de la Casa de la Vila, entre les 9.30 i les 11.30 h. Els dos seminaris tractaran, respectivament, sobre l'elaboració d'un pla d'empresa i els passos necessaris per treballar com a autònom.
Les persones interessades en participar-hi poden formalitzar la seva inscripció a les dependències de l'àrea de Desenvolupament Local de l'Ajuntament (planta baixa de la Casa de la Vila, trucant al telèfon 93.868.28.00 en horari d'atenció al públic. La seva adreça electrònica és promocio@suria.cat