Tres manresans es colen al top ten de The Creative Challenge

Han creat un anunci "anti-anuncis" web pesats per al concurs organitzat per AdBlocks Plus, una famosa aplicació que bloqueja els anuncis molestos

Publicat el 27 de juny de 2013 a les 10:54
Un fotograma del vídeo dels tres manresans

Tres joves manresans es troben actualment al top ten del concurs de vídeos internacional The Creative Challenge, gràcies al seu vídeo anomenat Unblock your freedom i organitzat per una famosa aplicació anomenada AdBlock Plus, que permet bloquejar anuncis molestos a Internet i que funciona mitjançant la votació del públic en les xarxes socials.
 
La premissa del concurs recau en incentivar la creació d'anuncis "anti-anuncis", que ajudin a donar a conèixer les bondats de l'aplicació AdBlocks Plus entre els usuaris d'Internet, alhora que es mentalitza dels perills que suposa la publicitat invasiva per a la privacitat de les persones. 
 
Seguint aquesta línea, els creadors del vídeo, l'Ariadna, en Martí i en Nico han realitzat un divertit i original vídeo en clau de thriller, on un assetjador intenta vendre tan si com no unes "miraculoses" pastilles a un jove desprevingut, i que el perseguirà apareixent i desapareixent d'escena de mil i una formes curioses i també estressants, representant de forma al·legòrica els diferents tipus d'anunci web existents. 
 
On es pot veure el vídeo i com es pot votar
El vídeo es pot veure a la mateixa web del concurs, on cada peça participant té una pàgina pròpia per a que el puguin votar. El vídeo dels nois manresans s'anomena "Unblock your freedom" (desbloqueja la teva llibertat), i el podeu veure aquí
 
Cada persona pot votar fins a quatre vegades. Per a fer-ho, cal fer clic al botó "VOTE", i compartir amb les xarxes socials proposades. Cada xarxa social comptarà un vot més. No cal registrar-se ni posar cap dada de contacte. I recordeu que només compten els vots des de la web.
 
El premi de The Creative Challenge
El premis de The Creative Challenge tenen l'objectiu d'obrir les portes als joves creadors per a seguir millorant les seves habilitats en el món de l'audiovisual. Així, el primer premi és un curs de cinema en una reputada escola de cinema internacional, valorat en 5000$. El segon i tercer premi són 2000$ i 1000$ en material tècnic professional, respectivament. 
 
Aquests premis s'assignaran mitjançant el criteri del jurat, que triaran els tres guanyadors a partir dels 10 finalistes que quedin de la votació popular, un cop finalitzi d'aquí quatre dies. 
 
L'objectiu de l'Ariadna, en Martí i en Nico
L'Ariadna Vidal, autora i realitzadora del vídeo, explica que s'ha presentat al concurs perquè el seu somni es dedicar-se a la realització d'spots o videoclips, i que degut a l'actual situació del sector audiovisual al país (i de la crisi en general), intenta obrir-se les portes mitjançant altres vies, com aquest concurs internacional. 
 
Per a ella, poder guanyar el primer premi significaria complir el somni de la seva vida, ja que li donaria noves eines per a seguir treballant. Per això, en Martí i en Nico, dos amics seus de Manresa de tota la vida, van accedir a ajudar-la tot i la falta de mitjans. 
 
També molts dels seus amics i familiars els han ajudat moltíssim a difondre el vídeo i a fer-lo arribar arreu, aconseguint així la tercera posició al ranking, significant una oportunitat real de guanyar el premi del jurat.