Un nou postgrau de la FUB integra màrqueting i gestió comercial

Les empreses Tous, Avinent i U-Play serviran com a exemples a partir dels quals treballar casos d'èxit per seus als alumnes

Publicat el 17 d’octubre de 2013 a les 17:27
Les empreses Tous, Avinent i U-Play serviran com a exemples a partir dels quals treballar casos d'èxit per als alumnes del Postgrau en Màrqueting i Gestió Comercial que posa en marxa l'Escola de Formació Contínua de la Fundació Universitària del Bages el mes de novembre. Es tracta del primer postgrau d'aquestes característiques que s'imparteix a Manresa, seguint la metodologia que utilitzen les escoles de negoci. A més d'estudiar casos d'èxit, durant el postgrau es faran visites a empreses i es comptarà amb la realització de màster class que impartiran directius d'aquestes i d'altres empreses. 
 
Aquest postgrau s'ha dissenyat amb l'objectiu de formar professionals amb una visió global de l'estratègia de comunicació empresarial vinculada a vendes. En aquests moments, tant el màrqueting com la comercialització o la internacionalització, són aspectes clau per a les empreses i falten professionals que tinguin aquesta visió conjunta i integral. Segons el responsable del postgrau, Marc Bernadich, "el valor afegit del postgrau és que es veu el canal sencer de màrqueting a vendes, capacitant els participants en els coneixements i habilitats per poder actuar en els dos àmbits des de la màxima professionalitat i expertesa". 
 
Professorat de primer nivell
A banda de la metodologia de treball, aquest postgrau, que té l'acreditació de la Universitat Autònoma de Barcelona, destaca per l'altíssim nivell del professorat que l'impartirà. Entre aquests hi ha el responsable del programa e+i (emprenedoria i innovació) de la Fundació Universitària del Bages, Marc Bernadich; Xavier Fumanal, CEO de JFK Inteligencia Competitiva i Director Àrea Norte de Scandinavian Training Systems Iberia; el director comercial del Grup Covides Vinyes-Cellers, Christophe Marquet; o Remigi Palmés, expert en management Internacional i consultor d'estratègia d'empreses.
 
El postgrau s'adreça a llicenciats o diplomats en l'àmbit de l'empresa, la comunicació i la psicologia, però també a qualsevol persona amb títol universitari que vulgui desenvolupar-se en aquest camp. Durant la formació es farà un plantejament eminentment pràctic que sigui molt útil en el dia a dia de les petites i mitjanes empreses, que sovint tenen departaments de màrqueting poc desenvolupats o en mans de persones de diferent procedència professional i acadèmica. 
 
Un cop acabat el postgrau, els alumnes han de saber elaborar un pla de màrqueting complet, des de la concepció fins al seu desenvolupament, que inclogui també el pla comercial.