Una manresana tanca les clíniques dentals que tenia al Vallès i el Maresme i deixa els clients a mig fer

Els Mossos han recollit 14 denúncies de clients que havien pagat el servei, que han traslladat als jutjats de Mollet

Publicat el 11 de febrer de 2022 a les 12:10
Actualitzat el 11 de febrer de 2022 a les 23:38
L'Eva és una de les afectades pel tancament de la clínica que Sanidents tenia a Parets del Vallès. En el seu cas, explica que li havien de fer un tractament pel que va pagar uns 6.000 euros. I que es van quedar a la meitat del procés i que no li han tornat els diners. La Ruth és una altra de les implicades. En el seu cas, ella va estar des del mes d'agost perquè li posessin una funda, cosa que va haver de fer en un altre centre.

Aquestes dues afectades formen part d'un grup que, de moment, compta amb 32 membres. De Parets, però també d'Alella. Sanidents tenia dues clíniques en aquestes poblacions del Vallès Oriental i el Maresme, i la seva propietària és manresana. Les dues van tancar a finals de l'any passat. "Deuen milers d'euros. A mi, 3.000, però hi ha gent a qui 15.000 o 20.000", explica l'Eva. "Ens han deixat penjats, amb els tractaments a mig fer i ja abonats i havent de pagar un altre dentista que ens ho arregli", expliquen a NacióGranollers. "I no no només a clients, també a proveïdors i treballadors", afegeixen. "Volem que no estafin a més gent, perquè ens consta que volen obrir més clíniques", alerten.

Als Mossos d'Esquadra els hi consten 14 denúncies per aquest cas. Unes denúncies que acusen de presumpta estafa els responsables de Sanidents i que ja han estat traslladades als jutjats de Mollet del Vallès.

NacióManresa ha contactat amb Sanidents per conèixer la seva versió dels fets. Fonts familiars de la responsable de les dues clíniques han explicat que el tancament s'ha fet per motius mèdics que han requerit l'hospitalització de la directora de les clíniques: "Primer es van derivar els clients d'Alella a Parets. Fins i tot es van posar autobusos perquè no haguessin de pagar el transport", defensen.

Insisteixen que no es tracta de cap estafa: "No és una estafadora, és una qüestió de salut", expliquen. "Són dos o tres clients que estan intentant enredar els altres. Tenia una bossa de 5.000 clients, els que es queixen son pocs", defensen.

Afegeixen que, abans de tancar la clínica de Parets, es va intentar que altres professionals assumissin la gestió: "No va funcionar", reconeixen. També relaten que la responsable volia pactar amb altres clíniques perquè completessin els serveis que estaven a mig fer, però que quan va començar a veure notícies als mitjans ho va aturar. I avancen que el seu advocat està preparant el concurs de creditors.

Aquests arguments no convencen els usuaris afectats, que diuen que tot plegat són "excuses" per "no admetre que han deixat plantats als clients".

[h3]Consells[/h3]
L'Ajuntament de Parets del Vallès té constància del cas. En l'últim butlletí municipal de l'any hi ha un article del Servei de Consum Municipal. En aquest text, s'aconsella als afectats recopilar tota la informació possible per estudiar el cas amb ells i que els hi puguin "indicar les accions amb emprendre".

En el cas que el servei es financés a través d'una entitat financera o es pagués amb targeta de crèdit, s'aconsella dirigir-s'hi per "reclamar l'anul·lació dels càrrecs pendents de pagament i, si escau, la devolució de la part ja abonada i no prestada".