Agents de la Guardia Civil van haver d'intervenir dissabte al vespre a Alba de Tormes per descompartir els veïns que es van esbatussar durant el pregó de la monja manresana Sor Lucía Caram, després que un grup d'espanyolistes intentessin boicotejar l'acte.
L'ajuntament d'aquesta població salmantina havia convidat la religiosa per pronunciar el pregó de la seva festa major, però en els dies anteriors ja havia circulat la convocatòria d'anar a protestar per les posicions independentistes de l'oradora.
Entre crits, xiulets i banderes espanyoles, un grup de membres del Centro Nacional y Social de Salamanca va interrompre el discurs, mentre d'altres veïns reclamaven silenci i respecte. Com que les discussions van derivar en intercanvis de cops i empentes, finalment van intervenir membres de la Guardia Civil i la policia municipal de la població.
Sor Lucía Caram ha publicat el seu compte oficial de Twitter que estava bé.
No patiu per mi. La gent d'Alba de Tormes m'han acollit molt bé. La plaça estava plena. Alguns intolerants han volgut fer mal. No han pogut
— Sor Lucía Caram (@sorluciacaram) 15 d’octubre de 2016

Lucía Caram, durant el pregó. Foto: Foto: @C_Leonsoe