
La celebració de la vuitena edició demostra la plena consolidació del Cros Escolar, que va agafar el relleu del desaparegut Cros de Manresa, on es prioritzava la participació federada. En canvi, amb aquest format de cros escolar es potencia al màxim la participació dels alumnes dels centres d’ensenyament i que sigui una activitat esportiva que serveixi de punt de trobada entre els escolars de Manresa i comarca. Aquesta prova, que any rere any ha anat superant el nombre d'inscrits, és puntuable per a la Fase Comarcal de Cros dels Jocs Esportius Escolars de Catalunya.
Els tres primers classificats de cada cursa tindran un trofeu personalitzat, tant per la categories masculines com per les femenines. La resta de classificats rebran a l'arribada una medalla i avituallament. El lliurament de trofeus tindrà lloc, aproximadament, a un quart de dues del migdia. La prova començarà a les 10 del matí.
La prova l'organitzen conjuntament l'Ajuntament de Manresa, el Consell Esportiu del Bages i l'AMPA de l'escola Sant Ignasi, amb la col·laboració també del Club Atlètic Manresa i el patrocini de Supermercats Llobet.