Bateig històric de les noies de l'Avinent a la Divisió d'Honor

El club manresà afirma que lluitarà "per la permanència en aquesta màxima categoria"

Publicat el 06 de maig de 2015 a les 17:56
Actualitzat el 06 de maig de 2015 a les 18:01

Les noies de l'Avinent es preparen per disputar el seu primer encontre en Divisió d'Honor. Foto: CAM.


Quan a dos quarts de quatre de la tarda d'aquest proper dissabte 9 de maig surtin a la pista de l'Estadi Joan Serrahima de Barcelona les dues saltadores d'alçada de l'Avinent Manresa Emilia Del Hoyo i Mireia Chico per disputar la primera de les 20 proves del programa de competició establert, es viurà una situació històrica per l'entitat, i és que es per primera vegada s'esdevindrà el bateig de l'equip femení en la Divisió d'Honor -màxima categoria estatal de clubs-.  

Aquest debut en la màxima categoria estatal de clubs representa per l'entitat manresana el seu màxim nivell esportiu assolit mai en els seus 60 anys d'història. 

L'encontre, en format quadrangular i a dos atletes per prova, reunirà al FC Barcelona -favorit per endur-se el triomf total de l'encontre-, l'AA Catalunya -segon club en vàlua esportiva de Catalunya-, l'ISS-L'Hospitalet i l'Avinent CA Manresa. 

En el mateix moment que es disputi aquest quadrangular a Barcelona, es renyiran els altres 3 encontres quadrangulars d'arreu de l'estat (Pamplona, Elx, Valladolid i Barcelona), que reuniran els 16 clubs de Divisió d'Honor 2015.

Treballar fort per mantenir-se en la màxima categoria
L'objectiu del club manresà no és un altre que "lluitar per la permanència en aquesta màxima categoria", expliquen. I és que l'encontre es presenta difícil per les aspiracions manresanes, tot i que, afirmen els del club, "es lluitarà per aconseguir guanyar a l'ISS-L'Hospitalet". 

Des de l'Avinent es recalca que "s'ha treballat fort per tenir un equip competitiu per aquest trascendental compromís esportiu a la Divisió d'Honor", i per això, es va aconseguir poder incorporar atletes en disciplines que l'entitat considerava que estaven en dèficit esportiu per poder-les complementar amb el gran planter d'atletes formades des de l'entitat. D'entre aquestes incorporacions en destaca la de la velocista de La Solana (C. Real) Paula Sevilla, l'andorrana Estefania Sebastian, la cordovesa de Carcabuey Rosario Torres, la menorquina Angela Lopez i la llançadora de Mostoles Blanca Garcia. La combinació d'aquests dos aspectes ha fet que aquest proper dissabte, l'Avinent Manresa presenti la millor formació de la seva història -en qualitat esportiva-. 

Tot i així, "per tenir la millor formació mai convocada" caldria comptar amb atletes com Meritxell Soler, Maria Montañés i Núria Tió, que actualment viuen a Estats Units i practiquen la seva disciplina esportiva allà. De la mateixa manera el club lamenta "les importants absències" per lesió de Meritxell Calduch i Maria Riera.